Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 8 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN osa 2
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2021, 11:49 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 12 Loka 2019, 10:54
Viestit: 10
JUK JUK! Kerron nyt vähän lisää-vaikka väkisin. Toi vetolaitteisto. Siihen tervitaan 353 vaihtovirtalaturi,siitä otetaan akseli,etulaakeri ja hihnapyörä. Akseli prässätään ulos roottorista,roottoria voi viillellä rälläkällä,akselia varoen. Akselin halkaisija on sama kuin ahtimen akselissa. Ahtimen akselissa on M16x1 kierre päässä. Siihen tarvitaan adapteri, tietysti DDR kamaa. Lattiavaihteisen 353 laatikon vaihteensiirtimen yläpäässä on klunssi johon siirtimen yläpää tulee. Se irti, sorvissa 15 mm reikä läpi, 16x1 kierre läpi koko paskasta. Päistä voi sitten porata sorvissa 16 mm reijät kummastakin päästä, jättäen keskelle n 15 mm matkalle kierrettä. Tähän voi sitten sovittaa sopivasti lyhennetyn laturin akselin.Se lukitaan holkkiin putkisokalla mysteeristä läpiporattuun reikään. Ahtimen päähän adapteri sopii kierteellä,porauksen ohjatessa osan suoraan.Kovaa lukitetta tulee käyttää.Ahtimeen tuleva jatkonokka tehdään 40x50 saumattomasta teräsputkesta,sen koko pituus kiinnitys laippoineen on 91mm. kaasarin alle 78x95 alumiinipala.se tulee lyhyt sivu auton myötäisesti.Etureunan korkeus 20mm takaa 15mm, näin saadaan hihnapyörä linjaan koneen kanssa. Kampuran hihnapyörä on vakiona liian pie ni. dampperin kumijuttu sorvissa pois,jämään sovitetaan volkkarin alumiini hihnapyörästä sorvttu osa,sen halkaisija on just niin suuri 353 katkojan kotelo sallii leikkelemättä. Järkeä saa käyttää sovelluksessa, ja improvisoida :WR: Kaasarin saa kolmellakympillä PirkanmaanV-osasta. Moottori aihioksi paras vajaa limppuinen 353 kone , vakio kannella, nän aluksi. Turha valittaa että olen valehdellut, jos oma kone ei toimi kunnolla, kato peiliin.Siellä se Tura-Ukko voipi kattoa takaisin :lol: Miksikö kerroin tämän kaiken. Se ei ole multa mitenkään pois, päinvastoin kiva auttaa osaltani muita. Vaikka olemme ihmisinä täysin erilaisia, tämä DDR harraste yhdistää meitä :kiitos:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN osa 2
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2021, 16:54 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Kiinnostavaa viritelmää!

Expertit kai uskovat ettei voidaan laittaa kahdet kompurat peräkkäin. 2-tahti mottorissa toimi jo yhden "kompuran" männän alapuolella.

Kuvia olisi jännä nähdä. Valitettavasti Saksan Warreforuumi on kiinni. Siellä se varmasti kiinnostusta olisi herättänyt.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN osa 2
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2021, 18:18 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 12 Loka 2019, 10:54
Viestit: 10
moi! warre 1000! pyhimyksellä on tästä kuvia, oli paikalla kun käyttelin tätä mun 53 IFAssa! Se on muuten ihme kun tällaisella rähjäisella ulkoasuisella autolla ajaa. Yksi MULKKU alkoi tänään vinkumaan mun IFAn ruoste vaurioista,pahalla klangilla, Sanoin että mjkä vitun jumala sä olet mulle vinkumaan mun auton kunnosta!
piti jo ottaa rengasrauta käteen ja tsiigaa pahasti, sit anto periksi . Ensikerralla ei pääse niin vähällä! Kato se vaan vihaa mua muuten, ei nyt ollut muuta syytä tälläkertaa, Eläköön suvatsevaisuus :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN osa 2
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2021, 21:14 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 847
Paikkakunta: Sipoo
Tällaisia otoksia koekäyttövaiheesta…
Todella inspiroiva paketti :IFA:


Liitteet:
BDE04724-0420-4D14-AA67-E15F5188A8D7.jpeg
BDE04724-0420-4D14-AA67-E15F5188A8D7.jpeg [ 124.57 KiB | Katsottu 3066 kertaa ]
7F469992-98F3-49E2-BC6B-56A07C791AED.jpeg
7F469992-98F3-49E2-BC6B-56A07C791AED.jpeg [ 125.99 KiB | Katsottu 3066 kertaa ]

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN osa 3
ViestiLähetetty: 18 Heinä 2021, 13:53 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 12 Loka 2019, 10:54
Viestit: 10
JUK JUK! Ensinnäkin kiitokset Pyhimykselle, kun laitoit kuvat :kitosss: Tuosta ahdin-kaasutin paketista vielä. Päädyin Strombergin kaasuttimeen siksi, että siinä on vain yksi suutin, tämäntakia se on sopivin mielestäni. Lisäksi ilman virtausnopeus pysyy kokoajan vakiona, pääsuutinta säätämällä, neulan profiila muuttamalla-hiomalla sen saa parhaiten kohdilleen. Imuääni on yllättävästi perin hiljainen,ei mitään käninää kuten tuolla Tuubissa kauhistellaan. Ahdin on tilattu E-baysta. Tuli viikossa, hinta n 250 euroa, piti olla peruskunnostettu, onneksi näin ei ollut. Oli vaan lasikuula puhallettu, roottoreihin oli tehty tussilla merkinnät. Ihan hyvä juttu, nyt sain huoltaa tehtaan jäljiltä olevan ahtimen itse. Päätylaakerit,ne kestovidellut :lol: olivat Koyo merkkiset.Niihin piti tehdä pölysuojiin pieni reikä,josta sain rasvapiikillä laakerirasvaa riittävästi,vanha tumma rasva tuli pikkuhiljaa kokonaan pois korvautuakseen uudella. rataspäähän GL-4-5 peräöljyä n 1 dl. Laakereita ja stefoja tähän saa suomesta.Lähinnä hihnapyörää oleva laakeri on näköjään ahdin kohtainen. sillä numerolla ei koyo tunne k.o. osaa, SKF luettelosta löytyy korvaava, vähän erilainen. Muutenhan tämä laite on varsin ikuinen, kunhan pitää voitelusta huolen. Sattuneesta syystä mulla olis läppäventiilinen 3-kaasari imusarja jouten. Läpät on5oo Suikasta , uudet. Tarjoa jotain, paa yv jos kiinnostaa :HH:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN osa 2
ViestiLähetetty: 18 Heinä 2021, 20:15 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Hyvältä se näyttää, melkein kun tehdasviritelmää.

Auton kunnosta on kai sitten toista asiaa. Ei minullakaan ole mikään kaunotar millä ajan.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN
ViestiLähetetty: 18 Heinä 2021, 20:34 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 12 Loka 2019, 10:54
Viestit: 10
Moikka warre 1000 :thumbpup: Tuo on mun ajokuntoinen varaosa-auto,jossa ensi kokeet tehtiin! Käyttöautona mulla on se musta F9 coupe, josta juttua on ollut aiemminkin,ajan sillä lopun ikääni! Se on vähän siistimpi :oops:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN osa 2
ViestiLähetetty: 21 Heinä 2021, 09:37 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 12 Loka 2019, 10:54
Viestit: 10
JUK JUK! Vielä lisää näistä ahdetuista 2-tahti painajaisista, kato tuubista hakusanoilla Speedwerx supercharged polaris. Hyvin soittelee Ameriikan pojilla!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 8 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com