JUK JUK! Kerron nyt vähän lisää-vaikka väkisin. Toi vetolaitteisto. Siihen tervitaan 353 vaihtovirtalaturi,siitä otetaan akseli,etulaakeri ja hihnapyörä. Akseli prässätään ulos roottorista,roottoria voi viillellä rälläkällä,akselia varoen. Akselin halkaisija on sama kuin ahtimen akselissa. Ahtimen akselissa on M16x1 kierre päässä. Siihen tarvitaan adapteri, tietysti DDR kamaa. Lattiavaihteisen 353 laatikon vaihteensiirtimen yläpäässä on klunssi johon siirtimen yläpää tulee. Se irti, sorvissa 15 mm reikä läpi, 16x1 kierre läpi koko paskasta. Päistä voi sitten porata sorvissa 16 mm reijät kummastakin päästä, jättäen keskelle n 15 mm matkalle kierrettä. Tähän voi sitten sovittaa sopivasti lyhennetyn laturin akselin.Se lukitaan holkkiin putkisokalla mysteeristä läpiporattuun reikään. Ahtimen päähän adapteri sopii kierteellä,porauksen ohjatessa osan suoraan.Kovaa lukitetta tulee käyttää.Ahtimeen tuleva jatkonokka tehdään 40x50 saumattomasta teräsputkesta,sen koko pituus kiinnitys laippoineen on 91mm. kaasarin alle 78x95 alumiinipala.se tulee lyhyt sivu auton myötäisesti.Etureunan korkeus 20mm takaa 15mm, näin saadaan hihnapyörä linjaan koneen kanssa. Kampuran hihnapyörä on vakiona liian pie ni. dampperin kumijuttu sorvissa pois,jämään sovitetaan volkkarin alumiini hihnapyörästä sorvttu osa,sen halkaisija on just niin suuri 353 katkojan kotelo sallii leikkelemättä. Järkeä saa käyttää sovelluksessa, ja improvisoida
Kaasarin saa kolmellakympillä PirkanmaanV-osasta. Moottori aihioksi paras vajaa limppuinen 353 kone , vakio kannella, nän aluksi. Turha valittaa että olen valehdellut, jos oma kone ei toimi kunnolla, kato peiliin.Siellä se Tura-Ukko voipi kattoa takaisin
Miksikö kerroin tämän kaiken. Se ei ole multa mitenkään pois, päinvastoin kiva auttaa osaltani muita. Vaikka olemme ihmisinä täysin erilaisia, tämä DDR harraste yhdistää meitä