Wartburg & Trabant Forum http://www.warreteam.com/forum/ |
|
WARTBURGIN VIRITTÄMINEN http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=11480 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | turisas [ 17 Heinä 2021, 08:43 ] |
Viestin otsikko: | WARTBURGIN VIRITTÄMINEN |
Lopullinen Ratkaisu. Kehittäjänä: MENGELE MOTORSPORT. Nyt on ainakin omalta osalta viritys ongelmat ratkaistu. Pari vuotta olen tätä suuressa päässäni hautonut, vihdoin paise puhkesi! Nyt on sitten mekaanisesti ahdettu Warren moottori tosiasia ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | sami_k [ 19 Heinä 2021, 00:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN |
Nyt kuulostaa hurjalta ja mielenkiintoiselta ![]() Nakkaahan toki muutamia kuvia pelistä niin päästään ihastelemaan ![]() |
Kirjoittaja: | turisas [ 19 Heinä 2021, 05:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN |
JUK JUK! Sitten vielä kerron vähän teoriaa. Kun warren moottoria viritetään, toimenpiteethän tähtäävät mahdollisimman hyvään täytössuhteesseen. Tomenpiteitä ovat mm triplakaasarit,läppäventtiilit,kampiakselin reikien korkitus.Nämä kaikki tähtäävät kampikammion parhaaseen täytökseen. Kaksitahtimoottori EI OLE itsessään ahdettu. Kukin sylinteri imaisee vain iskutilavuutensa verran, täten kysymys ei ole ahtamisesta! Sen tähden maltillisesti ahdettunakin saadaan kampikammion täytös vähintään riittäväksi. Seos kuitenkin virtaa huuhtelukanavien kautta ylös,kuten vaparissakin. Toki palamatonta seosta pääsee pakoaukosta ulos, oli kyseessä ahdettu tai vapari kone. Tämäntakia ns. tehari on olemaassa,se palauttaa palamatonta seosta takaisin palotilaan,ainakin jollain kierrosalueella ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | sami_k [ 19 Heinä 2021, 14:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN |
Hyvältä kuulostaa ja mukava seurata vähän erilaista projektia ![]() |
Kirjoittaja: | Warre 1000 [ 19 Heinä 2021, 21:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN |
Ymmärtääkseni ahdistettu Warre-moottori pitäisi hengittää paremmin korkeammalla kierroksella, eikä saa hengitysvaikeuksia kuten tavallista Warre-moottoria. Warre-moottorin tavallinen viritys on kanavien ja aukkojen suurentaminen, että se vielä hengittää korkealla kierroksella. Tavallisella kierroksella sitten vetoa on huono. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |