Varamoottori oli käytössä vuoden ja 6000 km. Tänä aikana sen käyntiääni voimistui huolestuttavasti enteillen akselin laakeri vauriota.
Moottori on paljon ajettu, kovia kokenut, ensimmäiseen ylikokoon porattu. Jokainen mäntä jostain kohtaa kiinni leikannut. Runko laakerit säilytyksessä ruostuneet, nykien pyörivät.
Akselin purkua varten täytyy valmistaa U- hahlolla oleva vastin. Runkolaakerit on helppo irrottaa leikkaamalla teräslevyyn sopiva reikä ja hitsaamalla laakeri siihen kiinni.
Ennen purkua on akselin pituus mitattava tarkasti koska kampikammio on hyvin ahdas. Samaten Limput numeroidaan pariksi.
1. kiertokangen alatapista ja pesästä on pinta rikki laajasti. 2. kiertokanki on ehjä. 3. kiertokangen tapista on pinta rikki mutta silmä on ehjä. Männän tapin silmä on huono.
Normaalisti vaihdetaan kiertokanki tappeineen, mutta warreen ei uusia ole saatavana.
Kunnolla tehdyssä korjauksessa holkitetaan tappi ja pesä laakermetallista tehdyllä holkilla. Laakeri luettelosta sopivat neulalaakerin holkit ja neulakehikot ja osat tutulle sorvarille. Vaan ei onnistunutkaan. Karkaistun teräksen sorvaus osoittautui yllättävän vaikeaksi. Pitkän soittokierroksen tuloksena löytyi 2 yritystä jotka siihen pystyivät. Hinta 200-700 €. Päälle osat 190€. Lisäksi epävarmuus työn onnistumisesta. Ei tullut tästä viimeisen päälle kunnostettua akselia.