Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 16 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 353-mallin muutokset
ViestiLähetetty: 15 Marras 2020, 11:56 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Aloitellaan 353 muutoksia käsittelevää aihetta. Office 365-ohjelma kääntää yllättävän hyvin Saksan teknistä tekstiä. Listasta jätetään pois maininnat, joilla ei ole enää merkitystä ajoneuvon alkuperäisyyteen pyrkiessä. Jokainen voi kommentoida, kysyä ja ehdottaa muutoksesta käsittelevää kohtaa, jotka liitetään sitten ensimmäiseen listaukseen.

1. heinäkuuta 1966
alustasta nro. 01 30001

Pääjarrusylinteri 22,2mm Kaasutin BVF 36 F11-1. Kiinnitys kolmella pultilla.

5. heinäkuuta 1966
alustasta nro. 01 30 390
Uusien, parannettujen raidetankojen käyttöönotto. Vaihtokelpoiset.

15. joulukuuta 1966
alustasta nro. 01 42 918
Konepellin ja siten tuulilasin edessä olevan raitisilman sisääntulon muokkaus kaksiosaiseksi aikaisemman pitkän yksiosaisen aukon sijaan.

23. tammikuuta 1967
alustasta nro. 02 2089
Parannetun pakojärjestelmän 710 esittely, jonka avulla saavutetaan 1-2 hv: n suorituskyvyn kasvu. Ilmeisesti ns. väliputki muuttuu 40-45 mm:iin. Vaatii etuvaimentimen, keskiputken ja välivaimentimen yhtäaikaisen vaihdon.

20. kesäkuuta 1967
alustasta nro. 02 14 001
Täysin synkronoidun vaihteiston 353 asennus. Vanha 311-mallista periytyvä vaihteisto vaihtuu siis täysin uuteen malliin. 312-mallissa vaihdettiin perävälitys 13" pyörälle sopivaksi ja siirryttiin triboidi-vetoniveleen vaihteistonpuoleisessa päässä. 312-mallin vetoakseli ei käy 353-malliin. Triboidinivel muuttuu myös uuden vaihteiston myötä.

20. heinäkuuta 1967
alustasta nro. 02 15 168
Parannetun vesivirran omaavan sylinterikannen käyttöönotto.

9. lokakuuta 1967
alustasta nro. 02 23 001
Vähennetään tuulilasinpyyhkijöiden melua poistamalla tuulilasinpyyhkimen moottorin akselin käyttövipu ja käytetään kumielementeillä varustettua joustavaa kampea ja katkaistaan rakenteen aiheuttaman melun siirtyminen tuulilasinpyyhkimen moottorista vivustoon. Samaan aikaan pyyhkimen varsien kiinnityksen parantaminen (kiinnitysmutterit ulkopuolella).

25. tammikuuta 1968
alustasta nro. 03.2082
Polttoainesäiliön ilmanvaihdon parannus.. Tämä tarkoittaa virheetöntä ja nopeaa tankkausta myös korkeilla polttoainepumpuilla.
Tuuletusaukon kiinnitys säiliön täyttökaulaan. Tämä estää polttoaineen kuplimasta takaisin ulos täyttökaulasta.
Säiliössä ja täyttökaulassa on putket ilmanvaihtoputkia, jotka on yhdistetty PVC-letkulla. Sisäpuolinen ilmanvaihtoputki.

6. helmikuuta 1968
alustasta nro. 03 3156
Parannettu lattiapäällyste takaistuimien jalkasyvennykseen, joka on valmistettu kuituvillasta kumimaton sijaan.

4. heinäkuuta 1968
alustasta nro. 03 15 489
Kojelaudan alle tuodaan uusi kuitumuovista valmistettu hylly, joka on yhtenäinen sekä luksus- että vakiomalleille. Tärinäilmiöiden poistaminen lisätukien ja sisustuslaitteiden parantamisen avulla, erityisesti vakioversiossa.

25. marraskuuta 1968
alustasta nro. 03 26 497
Etupuskurin kiinnityksen vahvistaminen etupuskurien lepatuksen vakauttamiseksi ja vähentämiseksi (esim. Sumuvaloja asennettaessa). Puskurin kannattimien käyttö lisäraudoituksella. Vahvistetun pidikkeen jälkiasennus.

4. helmikuuta 1969
alustasta nro. 04 3006
Urakumi matto korvataan muottiinvaletulla matolla, joka säilyy tuotannossa loppuun asti.

7. maaliskuuta 1969
alustasta nro. 04 5710
Noin 50 mm pidennetyn vaihdekepin käyttöönotto lisää käyttömukavuutta ja vähentää vaihdevoimia. Lisäksi vaihdekeppi päällystettiin mustalla muoviletkulla.

6. toukokuuta 1969
alustasta nro. 04 10 474
Rakenteellisesti uudistettujen jarrurumpujen käyttöönotto. Ripojen määrää lisättiin 18-24.

6. toukokuuta 1969
alustasta nro. 04 10 474
Tehokkaamman 50 hv: n moottorin 353 käyttöönotto 1. Uudelleen kehitetyn kampiakselin käyttö pyöreillä limpuilla , parannettu kampiakselin tiivistys labyrintti männänrenkaiden ja vulkanoidun värinänvaimentimen avulla. Lisäksi koko kampiakseli on täysin tasapainoitettu (ilmeisesti vauhtipyörän kanssa). Imuajoituksen muuttaminen lyhentämällä mäntää 3 mm. Ilmeisesti lohkon aukkojen mitoitukset säilyy?

Uusi kaasutin 40 F 1-11 ja imusarja.

6. toukokuuta 1969
alustasta nro. 04 10 174
Kierrejousikytkin vaihtuu kalvojousityyppiseksi. Vaihtokelpoinen.

6. toukokuuta 1969
alustasta nro. 01 10 471
4. vaihteen välitysmuutos 0,968 - 0,906

20. toukokuuta 1969
alustasta nro. 04 11 830
Itsestään nousevan tavaratilankannen saranan käyttöönotto.

21. toukokuuta 1969
alustasta nro. 04 11 855
Konepellin tukitangon kiinnitys etulokasuojaan. Aikaisemmassa versiossa kiinnitys lukkopeltiin. Nyt konellin tukea voidaan käyttää ilman lukkopeltiä huoltojen aikana.

16. kesäkuuta 1969
alustasta nro. 04 13 983
Pyöreät mittarit 100mm nopeus ja 2 x 60mm tankki ja moottorilämpö.

alustasta nro. 06 1950
21 W: n pyöreäkantaiset lamput otettiin käyttöön sopeutuakseen kansainvälisiin ECE-määräyksiin. Näillä korvattiin putkipolttimot. Etulokasuojiin tuli aukot suuntavaloille ja takapintapeltiä muotoiltiin uudelleen.

5. helmikuuta 1971
alustasta nro. 06 3710
Uusien ovenkahvojen esittely. Ulkoisen turvallisuuden lisäämiseksi toimintopainike on asetettu taaksepäin siten, että se ei enää ulotu kahvan ulkomuodon ulkopuolelle. Samalla parennettiin painonapin tiivistystä ja avaimen kääntökulma muuttui 180 °: sta 90 °: een.

6. helmikuuta 1971
alustasta nro. 06 3845
Sytytysjärjestelmän toiminnan parantamiseksi, etenkin kosteudelle altistumisen yhteydessä ja häiriöiden vaimennuksen parantamiseksi käytettiin uutta sytytyskaapelia.

Se eroaa vanhasta versiosta siinä, että johdinydin jätetään pois, häiriönvaimennusholkit, joita käytetään häiriöiden vaimentamisee, ja ulkovaippa on väriltään sininen.

Samaan aikaan muovimutterit tuli sytytyspuolien suurjänniteliitäntään.

29. heinäkuuta 1971
alustasta nro. 06 20 87l
Varaosien saatavuuden parantamiseksi ja sytytystulppien enimmäislämpötilojen vähentämiseksi sytytystulppien kierrekoko M 18-240 muutettiin M 14-240: ksi.

17. elokuuta 1971
alustasta nro. 06 22 608
Jarrupaineensäätimen (183 1046) käyttöönotto paineenrajoittimen (183 05 75) sijaan. Vaihtokelpoinen.

2. syyskuuta 1971
alustasta nro. 06 24108
Tehokkaamman jäähdyttimen käyttöönotto.

Vanhaan versioon verrattuna tämä jäähdytin on noin 1 kg kevyempi, kun taas tilavuus on pienentynyt 700 cm³. Jäähdytysteho kasvoi noin 10-15%. Jäähdytysnesteen määrä koko jäähdytysjärjestelmässä muuttui 8,2 I: stä 7,5 I: seen. Jäähdyttimet ovat keskenään vaihdettavissa.

15. marraskuuta 1971
alustasta nro. 06 31160
Tubeless vanteet.

17. joulukuuta 1971
alustasta nro. 06 34 476
Tarkistetun ja parannetun ilmanohjausjärjestelmän käyttöönotto lämmittimestä sivusuuttimiin.

10. tammikuuta 1972
alustasta nro. 07 1081
Koko sisätilan ilmanvaihdon parantaminen takaosan kattopylväiden rakenteellisten muutosten avulla. Tämä lisää ilman virtausta ajoneuvon sisätiloissa noin 36%. Ilmeisesti C-pilarin kromatut ritilät korvataan muovisilla? Pilarisuojat eivät ole vaihtokelpoisia.

13. tammikuuta 1972
alustasta nro. 07 152
Kiinteiden kumista tehtyjen kestävien puskurikäpyjen käyttö teräs-kumikäpyjen sijasta. Vaihtokelpoiset.

17. helmikuuta 1972
alustasta nro. 075676
Uuden kevennetyn käynnistimen käyttö samoilla suorituskykyparametreilla. Vaihdettavissa.

6. maaliskuuta 1972
alustasta nro. 077870
Ulkopeili muuttuu suorakaiteen malliseksi.

30. kesäkuuta 1972
alustasta nro. 0723001
Yhdistetyn suunta - ja varoitusjärjestelmän asentaminen (hätävilkku).

7. joulukuuta 1972
alustasta nro. 07 43 801
Pantakiinnitteiset kondensaattorit vaihtuvat pohjalevyyn painettavaan malliin.

27. helmikuuta 1973
alustasta nro. 086812
Muovisen kiilahihnapyörän käyttöönotto sylinterinkannessa.

31. toukokuuta 1973
alustasta nro. 08 18 406
Muunnetulla kylmäkäyntipiirillä varustetun 40 F 1-11-kaasuttimen käyttöönotto. Vaihtokelpoinen imusarjan kanssa.

2. heinäkuuta 1973
alustasta nro. 08 18 673
Renkaiden 165 SR 13 käyttöönotto.

20. heinäkuuta 1973
alustasta nro. 0820932
Uudistetun vaihteen siirtotangon käyttöönotto.

25. syyskuuta 1973
alustasta nro. 0831 212
Sylinterilohkon ja sylinterikannen tiivistepintojen laajentaminen kaikille Wartburg-moottoriversioille. Tämä tarkoittaa ilmeisesti pakosarjan puolelle tulevaa levennystä tasopintoihin??

13. helmikuuta 1974
alustasta nro. 094811
Panoraamapeilipeili yhdessä muutettujen aurinkolippojen kanssa.

21. toukokuuta 1974
alustasta nro. 09 14 450
Keskimmäisen vaihteistokotelon toisen öljyntyhjennystulpan poisjääminen.

14. elokuuta 1974
alustasta nro. 0923043
Oven alatiivisteen tiivisteen parantaminen. 311-mallista periytyvä tiiviste vaihtuu uuteen tyyppiin??

30. syyskuuta 1974
alustasta nro. 0927422
Levyjarrua varten vanteen sisäreunaan tulee muutos.

8. lokakuuta 1974
alustasta nro. 0928328
Parannetun pyyhkimen moottorin käyttöönotto. Kantikas pyyhinmoottori korvautuu pyöreällä moottorilla ja matoruuvilla olevaan versioon.


3. maaliskuuta 1975
alustasta nro. 10.10.1994:
Wartburg 353 W: n esittely seuraavilla muutoksilla:
-Levyjarrut eteen
-Kuormantunteva Lad-jarrupaineensäädin
-2-piirinen jarrujärjestelmä 19,05 jarrusylinterillä ja 19,05mm takajarrusylintereillä
-Vaihtovirtalaturi
-Kokoonpuristuva ohjausakseli. Tämä on toteutettu muutoksella, jossa hammastangolta tuleva akseli kiinnittyy rättiniveleen kahdesta vierekkäisestä pultista ja ohjausakselin kiinnitys samalla tavalla. Aikaisempi tapa oli kiinnitys vastakkaisilla pulteilla.
-Polttoaineen täyttöputkeen tulee ulkopuolinen korvausilmaletku.
Suomeen tuotavat mallit lattiavaihteella (aiemmin lisävaruste).

31. lokakuuta 1975
alustasta nro. 1040400
Polttoainepumppu vaihtuu pienempään ja tehokkaampaan täysalumiiniseen versioon ja korvaa alumiini/bakeliittirunkoisen mallin.

1. joulukuuta 1975
alustasta nro. 1050501
312-mallista periytyvä Jäähdytysnesteen suorakulmainen paisuntasäiliö vaihtuu pyöreään malliin.

7. huhtikuuta 1976
alustasta nro. 11 09951
Uusien, parannettujen, myös huoltovapaiden kuulanivelten käyttö raidetangoissa. Vaihtokelpoiset.

8. heinäkuuta 1976
alustasta nro. 11 20135
Taka-akseliin kierrejouset, joita ei enää ole hiottu päistä. Samalla jousien yläpäähän tulee kumityynyt.

29. huhtikuuta 1977
alustasta nro. 1213350
Jarrunesteen paisuntasäiliön palkeelle oleva korkki korvataan hermeettisellä korkilla. (Tuleekohan merkkivalollinen korkki tässä vaiheessa???)

2. syyskuuta 1977
alustasta nro. 1226762
Vapaasti puhaltavan, hiljaisemman ja korkeamman virtausnopeuden puhaltimen pyörän käyttö. Siivikko muuttuu 4-lapaiseksi. Kanteen kiinnittyvä puhaltimen ohjaintunnelin kannatin poistuu. Jäähdyttimen tuulitunneli muuttuu. Ilmeisesti vesipumpun runko muuttuu tässä vaiheessa yksiosaiseksi???

30. syyskuuta 1977
alustasta nro. 1229928
Takajarrurumpujen rivat poistuvat.

6. tammikuuta 1978
alustasta nro. 1300968
Kaasuttimen (tyyppi 40 F 2-11) käyttöönotto muunnetulla joutokäynnistysjärjestelmällä. Kaasuvivusto muuttuu vaijerikäyttöiseksi.

28. lokakuuta 1977
alustasta nro. 12.33005
Etuakselin jouset muuttuvat. Päiden hionta poistuu ja ilmeisesti kumityynyt tulevat jousien yläpäihin.

Joulukuu 1978
Lämmitetyn takalasin käyttö asiakkaan pyynnöstä. Ilmeisesti Suomeen lain vaatimana 1981?

20. tammikuuta 1979
alustasta nro. 14,02482
Suurempi muovirunkoinen ulkopeili.

15. helmikuuta 1979
alustasta nro. 14,04477
Pyörännapojen suojusten ja mutterikorkkien aiemmin käytettyjen pölykapselien sijaan (vakiomalli musta, de Luxe kromattu). Suomi-autot ilmeisesti kromatuilla osilla?

17. heinäkuuta 1979
alustasta nro. 14.23601
Korin sivukiinnitys runkoon vaihtuu vulkanoiduista pyöreisiin tyynyihin, joissa kiinnityspultti kulkee kumityynyn läpi.

17. syyskuuta 1979
alustasta nro. 14.30822
Mattamustat maalatut pyyhkimen varret, joissa hupullinen korkki.

17. lokakuuta 1979
alustasta nro. 14,34639
Kromireunaiset etusuuntavalot ja takavalot uudistetaan.
1980
Takana olevat merkit muuttavat fonttia. Muutos ei ilmeisesti tapahtunut kerralla. Wartburg-tekstin eteen tuli IFA-logo, jonka Suomen maahantuoja katkaisi.

29. tammikuuta 1980
alustasta nro. 15,03743
Uusi konepellin lukko. Ilmeisesti lukkopelti vaihtuu myös??

20. maaliskuuta 1980
Poljinpinnat muuttuvat kantikkaiksi.

24. huhtikuuta 1980
alustasta nro. 15. 14 851:
Polttoainesäiliön ja korin välillä ei ole enään kumitiivistettä.

4. heinäkuuta 1980
alustasta nro. 15. 23 076:
Etuspoileri.

6. tammikuuta 1981
alustasta nro. 16. 01 183:
Etu-tukivarsien puslat muuttuvat vulkanoiduista puslista irrallisiin kumiholkkeihin, joissa irrallinen metallinen sisäputki. Samalla tukivarressa oleva reikä muuttuu.

3. helmikuuta 1981
alustasta nro. 16. 04 300:
Parannetun nopeusmittarin käyttöönotto 100 m: n näytöllä.

6. helmikuuta 1981
alustasta nro. 16. 04 467:
Uusi, parannettu kaksipiirinen pääjarrusylinteri ZE 512 vanhan version SWE 62 sijaan.

23. kesäkuuta 1981
alustasta nro. 16. 21 410:
Niskatuelliset etuistuimet.
Muoviset ovenkahvat. Samalla oven pintapelti muuttuu kahvoille sopiviksi.
Vanteet ilman kapselien kiinnityspatteja.
Jännitteensäädin siirtyy sisälokasuojasta laturin yhteyteen.
Ajovalot muuttuvat: Heijastin muuttuu kiinteäksi lasin kanssa. Pika korkeudensäätävipu muuttuu ulkopuolelta konehuoneen puolelle (muutos myös kiinnityspeltiin).

25. syyskuuta 1981
alustasta nro. 16. 33 354:
Taka-tukivarsien puslat muuttuvat vulkanoiduista puslista irrallisiin kumiholkkeihin, joissa irrallinen metallinen sisäputki. Samalla tukivarressa oleva reikä muuttuu.

24. marraskuuta 1981
alustasta nro. 16. 40 645:
Parannetun polttoaineanturin käyttöönotto, jossa on ontto muovinen uimuri ilman vaimennusmäntää.

3. helmikuuta 1982
alustasta nro. 17.04 001:
Puskurin pystykäpyjen poistaminen ja korvaaminen puskurin liitoksen peittävällä muovikoristeella. Puskurit muuttuvat mustiksi.

9. helmikuuta 1982
alustasta nro. 17.11 900:
Uudet sulakerasiat mustilla kansilla.

14. kesäkuuta 1982
alustasta nro. 17. 20 932:
Jikov 2-kurkkuinen kaasutin ja nestelämmitteinen imusarja. Samalla vesipumpun runkoon liitos esilämmitykselle.
Taloudellisuusmittari ja uudet led-näytöt.
30mm leveät jarrut taakse.
Uusi virtalukko, jossa lattaliittimet ja kaksoiskäynnistyksen esto.

30. kesäkuuta 1985
alustasta nro. 20,24 100:
Facelift: erillinen maski poistuu ja jäähdyttimen ilmanotto integroidaan korin etupeltiin. Uudet ajovalot. Uudet puskurit, joissa liitoskohdat lähempänä puskurin päitä. Uudet puskurien kannakkeet eteen ja taakse.
Lämmönsäätövivut siirtyvät uuteen keskikonsoliin.
Jäähdytin siirtyy koneen etupuolelle, joka varustetaan sähkötuulettimella. Vesipumpun kotelon läpivienti poistuu.

Tämän jälkeen ei ole muutoksista tarkempaa tietoa. Ainakin seuraavat muutokset toteutuneet:

1985
Kytkimen paineasetelma ja painelaakeri muuttuu. Eivät ole vaihtokelpoisia.

1986? Vetoakselin sisänivel ja akseli muuttuu.

1987 Rungon palkkiprofiili muuttuu pyöreäsärmäisestä kantikkaammaksi. Samalla metallinlaatu heikkenee huomattavasti.

1987 Uudistettu hammastanko. Ohjausakselin hammaspyörän yläpuolella oleva säätöruuvi poistuu (ulkoinen ero).

1988 Ovien tiivisteprofiili muuttuu (ontto profiilirakenne).

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Viimeksi muokannut Toveri Sladimir päivämäärä 22 Marras 2020, 11:33, muokattu yhteensä 7 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353-mallin muutokset
ViestiLähetetty: 16 Marras 2020, 21:21 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
20 kesäkuu 1967. Vaihdelaatikko vaihtui, mutta sillä ei ollut 311 välitystä. 13-tuumaisien pyörien takia piti olla suurempaa kierroslukua vetoakselissa verrattuna 15-tuumaisiin pyöriin. Minä kutsuisin sitä 312:n vaihdelaatikkoa.

Ensimmäisessäni 353 vm. 1967 oli erilaisen hattuhyllyn. Se oli tehty rautalankakehikosta, johon oli kalaverkko kiinnitettynä. Pienet osat kuten ruuvi, mutteri tai lantin putosi läpi lattiaan.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353-mallin muutokset
ViestiLähetetty: 16 Marras 2020, 21:56 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 360
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Toveri Sladimir kirjoitti:
4. helmikuuta 1969
alustasta nro. 04 3006
Uuden muotoillun kumimaton käyttöönotto etuistuimen laipion alueella sisätilojen parantamiseksi.????

Tarkoittaa aikaisemman urakumimaton tilalle tulevaa muottiinvalettua nystyräkumimattoa, jossa "Wartburg" -teksti. Samalla mattopalat etuistuimien väliin, sekä istuimen ja oviaukon väliin.

Warre 1000 kirjoitti:
Ensimmäisessäni 353 vm. 1967 oli erilaisen hattuhyllyn. Se oli tehty rautalankakehikosta, johon oli kalaverkko kiinnitettynä. Pienet osat kuten ruuvi, mutteri tai lantin putosi läpi lattiaan.

Muutos 4.7.68


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353-mallin muutokset
ViestiLähetetty: 21 Marras 2020, 22:24 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
353:n merkittävimmät muutokset ovat nyt aloitusviestissä. Vuodesta 1970 ei löydy mainintoja. 1985-eteenpäin olen laittanut tietämäni muutokset karkeasti. Jos omistat 85-88 valmistetun ajoneuvon, niin tarkistele omalta osaltasi muutoksia. Milloinkahan ensimmäisen version pölykapseli vaihtuu? Veikkaisin jotain 71-73? Olisiko tuossa tubeless-vannteen yhteydessä? Ohjauslukko tulee pakolliseksi Suomessa 68. Oliko 67-mallissa ohjauslukkoa? 70-luvun alussa oli käytössä "made in Germany" lukko, jossa oli ovaalin mallinen virtalukonpohja lattaliittimillä. Tätä eivät Saksalaiset oikein tunne, eli oliko Suomea varten räätälöity muunnos? Oikea peili oli Saksassa vain S-malleissa ja ilmeisesti De-Luxessa. Suomeen tulevat olivat ainakin lakisääteisesti 81- kahdella peilillä. Oliko muovipeiliset aina kahdella peilillä? Milloinka Wartburg teksti poistuu maskista?

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353-mallin muutokset
ViestiLähetetty: 22 Marras 2020, 00:25 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 360
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Tarkkuutta käännöksiin!

Lainaa:
Parempi etuakselin kaltaisten taka-akselivarteen kiinnitys. Ei vaihdettavissa.????? Mitähän tarkoittaa????


6.1.81 puslat muuttuvat edessä

25.9.81 puslat muuttuvat takana


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353-mallin muutokset
ViestiLähetetty: 22 Marras 2020, 11:15 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
:oops: :oops: Täällä ei suhtauduta asiaan sen vaativalla vakavuudella ja tarkkuudella.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353-mallin muutokset
ViestiLähetetty: 25 Marras 2020, 18:59 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Mitenkäs Wartburg kaunokirjoitus maskissa? Milloinka häviää?

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353-mallin muutokset
ViestiLähetetty: 25 Marras 2020, 20:59 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 360
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Maskin kaunokirjoitus poistunee samalla kun takamerkki muuttuu IFA:lliseksi, kiinnitysreijät lienevät vielä jonkun aikaa tämän jälkeen. Kromimaskeissahan ei reikiä ollut, vain mustissa? Konepellin kilpi poistuu samalla kuin keulapala vaihtuu?

1978 on uudessa vakiovarusteisessa Touristissa ollut oikeanpuoleinen peili kaupasta lähtiessään. Ilmeisesti Limousinessa ei näin ole välttämättä ollut.

Purkuosia kun olen katsellut niin kaikissa niissä oikeanpuoleisissa ovissa, missä muovipeili tai sen varsi on ollut, on kiinnitysreikäkin maalattu. Miten on noissa lehtijuttukuvissa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353-mallin muutokset
ViestiLähetetty: 25 Marras 2020, 21:06 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 07 Marras 2011, 00:35
Viestit: 120
Kaunokirjouksen poistumiseen veikkaisin vuotta-83 ja/tai muovikahvojen tuloa. Vanhemilla oli -83 tourist jossa metallikahvat ja kaunomerkki, aivan kuten -83 vuoden esitteessäkkin. http://warreteam.com/wartburg353/Reilum ... 0_auto.htm

Samassa esitteessä kuitenkin jo saman värinen sedan ilman kaunomerkkiä ja muovikahvoilla.

-iippo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 353-mallin muutokset
ViestiLähetetty: 25 Marras 2020, 23:51 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 360
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Oliko siinä Touristissa takamerkki kaunokirjoitusta vai IFA?
'83 rekisteröity vai valmistusvuosi?

Jäi tuosta edellisestä postauksesta pois, että Ihlingin luettelo päivämäärineen pitää varmasti paikkansa Limousinen osalta (Eisenachin tehdas), mutta Touristin "alihankintavalmistuksen"osalta muutokset ovat voineet laahata perässä tai joskus olla ennakossa sen mukaan kuin osia on ollut saatavilla.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 16 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com