Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/3   [ 27 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Seoksen säätö
ViestiLähetetty: 19 Heinä 2020, 18:24 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 19 Heinä 2020, 17:26
Viestit: 40
2kurkkuine - 85 warren kaasari kyseessä. Vaikuttaako seoksensäätöruuvi siten, että kiinnippäin väännettäessä rikastaa seosta? Niin se mielestäni teki, mutta mitä sanoo asiantuntijat? Eli kyseessä vissiin ilmaruuvi ei seosruuvi?

_________________
Turku


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seoksen säätö
ViestiLähetetty: 19 Heinä 2020, 23:44 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 07 Marras 2011, 00:35
Viestit: 120
Tervehdys!

Tuolta Peterin sivuilta on annettu ""perus asetus" asetus niille. Pienempi seosruuvi 1,5 kierrosta auki ja tyhjäkäynnin ilmaruuvi 3 kierrosta auki.
http://www.wartburgpeter.de/tm_vergaser ... inzelteile
Google kääntäjällä tuolta saa irti muutakin infoa ko. jikov kaasariin samoin kuin varahakan huoltotiedotteistakin:
http://www.warreteam.com/Huoltotiedotteet.htm

Suomalainen korjaamokirjan lisäosa ei kerro kuin tyhjäkäynnin ilmaruuvin toiminnan: Myötäpäivään pienenee tyhjäkäynti ja vastapäivään kasvaa. Samoin siinä muistutetaan että ruuvit vaikuttavat toisiinsa ja molemmat säädöt on tehtävä yhdessä mittarin kanssa korjaamolla eikä niihin ole itse syytä kajota

Itellä ei oo seos mittaria, mutta tuolla 1,5 ja 3 kierrosta esetuksella käy jonkin laista tyhjäkäyntiä niin kylmänä kuin kuumanakin.

Jos ja kun saat mittarin kanssa jotkut järkevät hyvät asennot nolille ruuveille selville niin kerro toki muillekkin.

-iippo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seoksen säätö
ViestiLähetetty: 20 Heinä 2020, 08:01 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 19 Heinä 2020, 17:26
Viestit: 40
Ei löydy mittareita. Sikäli helppo säätää, mikäli on pelannut moottorisahojen kanssa, niin korvakuulolla saa just semmosen tyhjäkäynnin, kuin haluaa. Kannattaa jättää mahdollisimman rikkaalle, niin voitelu pelittää myös vaihdejarrutuksissa.

_________________
Turku


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seoksen säätö
ViestiLähetetty: 20 Heinä 2020, 09:42 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Moottorisahassa voi säätää pääsuutinta, kun taas näissä autojen kaasareissa säädetään vain tyhjäkäyntiseosta. Jikovia ei saa tottelemaan säätöjä kunnolla, vaikka vaihtaisi tyhjäkäyntisuutintakin. En ole säätänyt läpän asentoa, mutta sillä voisi saada pelivaraa lisää (tai sitten ei). Tyydyttävää on, jos laite ei sammu missään tilanteessa. BVF on paljon helpompi säätää, sillähän saa tyhjäkäynninkin nostettua vaikka minne.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seoksen säätö
ViestiLähetetty: 20 Heinä 2020, 12:04 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 19 Heinä 2020, 17:26
Viestit: 40
Näin se menee. Tässä mun warressa on vissiin "kuntoon" kulunut jiikkovi, koska tottelee säätöjäni just niinkuin korvani käskee :lol:

_________________
Turku


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seoksen säätö
ViestiLähetetty: 02 Elo 2020, 19:10 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Tällaiset ohjeet löysin. Nestepinnan korkeus kansi pystyssä kohon yläreunan ja kannen väli 10mm, poranterällä mitaten. I-läppä säädetään ensin kiinni, sitten auki 0,59mm heittokellolla mitaten. II-läppä ------------auki 0,17mm. Näin toimi minulla huomautuksitta, vuosia. Heittokello voidaan kiinnittää sopivan osan avulla kaasarikannen kiinnitysreikään.
Näillä säädöillä pakoputkenpää ei koskaan ollut märkä, vaan enempi kuiva. Oli kärjetön sytkä (infrapunaoptiikka-DIY-anturit, W7BP-tulpat.) Ja paljon maantieajoa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seoksen säätö
ViestiLähetetty: 03 Elo 2020, 09:54 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 07 Marras 2011, 00:35
Viestit: 120
Tervehdys!

Bensanpinnansäädössä pitää muistaa huomioida kohon väri. Huoltotiedotteissa on tuokin ohjeistettuna samoin läppien säädöt:
http://www.warreteam.com/Huoltotiedotteet.htm

-iippo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seoksen säätö
ViestiLähetetty: 03 Joulu 2020, 13:42 
Tuotantotyöntekijä
Tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 13 Huhti 2020, 19:51
Viestit: 81
Minulla oli mahdollisuus perehtyä seoksen säätöön pakokasumittarin avulla. Kaasutin on BVF 40 tyhjäkäynti-ilmaletkulla. Ongelmia olivat nykiminen kevyellä kaasulla. Nestepinta oli asetettu tehtaan asetuksiin 12,5mm.
Pääösuutin oli 140 ja ilmasuutin porattu 2.5mm poranterällä. Tehosuuttimeksi vaihdettu varmuuden vuoksi 90.
Ilman dynamometriä päästömittarilla voi tutkia vain tyhjäkäyntiseoksen, tyhjäkäyntisuuttimen ja siirtymävaiheen pääsuutinpiiriin eli nestepinnan oikean korkeuden. Kaksitahtisen oikeita co arvoja kierroksilla on vaikea löytää joten pidin lähtökohtana tehtaan tyhjäkäyntilukemaa 2.5%.
Heti alkuun kävi selväksi että alkuperäiset arvot on väärät. Tyhjäkäynti co 0.8 ja 2000 kierroksella 4.0. Tyhjäkäyntiseosta ei saanut rikkaammalle. Vaihdoin tyhjäkäyntisuuttimeksi 80 ja kaasuttimen jalkaan vanhan pääsuuttimen 125. Nyt ilmaruuvi totteli hyvin ja co arvon sai helposti 2.5%. Kierroksia nostettaessa tasaisesti aina 5000 arvo pysyi varsin tasaisesti samana. Juuri tähän pyrittiin. Vain nestepinta 12.5mm ja tyhjäkäynnin ilmasuutin jäi ennalleen.
Sytytysennakon olen pitänyt alkuperäisenä. Kokeiluja on tehty sekä pitkäkärkisellä tulpalla että lyhyellä. Pitkä tulppa ei tunnu antavan mitään etua, joskaan ei haittaakaan joten pitäydyn lyhyessä, joka on tehtaan suosituskin.
Tulpan kärkivälillä sen sijaan tuntuu olevan kyllä merkitystä. 0.6-0.7 ei vaikutusta mutta 0.8 selvä ero. tästä isonnettaessa ei taas juuri vaikutusta. Toki puolat saattavat hajota. Vaihdoin itselle Bilteman puolat jotka mainosmiesten mukaan kestävät pitkään ja antavat hyvän kipinän. Ne tarvitsevat etuvastuksen, mutta ne toimivat vaikka leikkaisit sivuelektrodin tulpasta irti.
No ei siitä nykimisestä täysin loppua tullut näinkään. Nyt ajaminen 3 vaihteella 30-50 km/h kyllä onnistuu vain lievällä nykimisellä. Matkustaja ei välttämättä noteeraa sitä miksikään. 4-vaiheella ainoastaan kaasua kevennettäessä lievästi. 2% seoksella lämpimällä moottorilla ei edes ruuhka-ajossa savua näytä tulevan.
Kylmänä lähtö hankaloitui. Ryypyn kanssa joutuu pelaamaan enemmän. Tulppien väri vaaleni kaupunkiajossa
mukavasti enteillen niille pitkää ikää.

tm


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seoksen säätö
ViestiLähetetty: 04 Joulu 2020, 18:35 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Onko Tompalla jousitettu, vai jousittamaton kytkinlevy?

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Seoksen säätö
ViestiLähetetty: 04 Joulu 2020, 19:21 
Tuotantotyöntekijä
Tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 13 Huhti 2020, 19:51
Viestit: 81
Se on jousitettu. Alkuperäinen vuodelta -76. Vähän kulunut mutta ehjä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/3   [ 27 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com