Mielenkiintoista, että kampiakselin korjausta ei käsitellä missään korjaamokirjassa. Sama juttu varaosakirjassa. Kiertokankia on useilla eri numeroilla. Ilmeisesti ne ovat numeroitu painon mukaan. Sain joitain vuosia sitten Tampereen liikkeen rihtauspenkin. Toivottavasti olisi joskus aikaa perehtyä tähän hommaan. Lähes jokaisessa käytetyssä akselissa on runkolaakerivika. Jos kiertokanki on jumissa, niin jäljet pajastavat, että on ajettu ilman kipinää. Voisi olettaa, että hyvällä öljyllä ja 3% öljyseoksella kampiakseli kestää 200000 km. Kun joskus kerkiän, niin vaihtelen runkolaakereita vanhoihin akseleihin. Ehjät kiertokanget kestää maailman tappiin, kunhan ei aja yhtään, jos kipinä häviää.
_________________ PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat varaosat@warreteam.com 0400-142568
|