Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 1 viesti ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vauhtipahvi 2018-2
ViestiLähetetty: 18 Joulu 2018, 22:00 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 29 Loka 2018, 21:21
Viestit: 11
Muutos 6 voltista 12:een

Kaikille on varmaan selvää että kaikki polttimot pitää vaihtaa. Samoin kannattaa vaihtaa vilkkurele ja puolat. Myös laturi pitää vaihtaa. 12 volttinen tasavirtalaturi sekä rele on ollut Trabantissa käytössä pari vuotta. Yleensä vaihdetaan samalla vaihtovirtalaturiin. Helpointa on käyttää Trabantin omaa laturia ja kiinnitysrautaa. Myös esim. Lukas tarvikelaturia on helppo sovittaa paikalle. Laturin vaihdossa kannattaa huomioida kiilahihnan leveys. Vanhoissa Trabanteissa se on 13mm leveä ja uudemmissa 10mm. Trabantin omaan vaihtovirtalaturiin on olemassa vain 10mm:n siivapyörää. Jos haluaa säilyttää sen leveän hihnan pitää keksiä jostain leveämpi siivapyörä. Tasavirtalaturiin on helppo vaihtaa vanhan laturin leveämpi siivapyörä.Johtoihin tulee tehdä muutama muutos jos vaihtaa vaihtovirtalaturiin. Pyyhkijän moottorin voi säilyttää mutta sen käyttöjännite pitää tiputtaa noin 7:ään volttiin. Helpointa olisi tehdä se tehovastuksella mutta se ei toimi kovinkaan hyvin. Nykyään löytyy hyviä jännitteen alennuspiirejä esim Partcosta. Startin voi säilyttää sellaisena. Käämitys tuntuu kestävän , solenoidi joutuu kovemmalle ja vanhanmallisia ei ole myynnissä.

Tiedän useamman harrastajan joka on ihmetellyt kun auto käy pienillä kierroksilla lämpimänä yhdellä. Usein sammuu välillä ykkönen ja toisinaan kakkkonen. Itsekin vaihtelin kaikkia sytkyosia ja lopuksi myös kaasarin. Mikään ei auttanut. Aloin epäillä että alapaine menee kampikammiosta toiseen. En tiedä miten sen voisi mitata , varsinkaan lämpimänä. Juttelin muiden kaksitahti ja kaksisylinteristen harrastajien kanssa. Ongelma oli tuttu ja johtuu huonosta välitiivisteestä. Uudemmissa Trabanteissa välitiivisteen voi vaihtaa vain purkamalla koko akselin. Vanhan mallisissa keskitiiviste on kaksiosainen ja helppo vaihtaa.
Purin ongelmamoottorin ja totesin sen olevan hyvässä kunnossa mutta keskitiiviste on löysä. Poistin poraamalla sen alumiinisen tiivisteen ja ajattelin korvata sen vanhanmallisella. Mutta ei onnistunutkaan vaan uudenmallisessa akselin halkaisija on 37mm ja vanhassa 42mm. Onko tietoa että onko jossain muussa sopivaa tiivistettä? terveisin olli


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 1 viesti ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com