Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 18 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Öljylaatu ja prosentit
ViestiLähetetty: 06 Maalis 2017, 17:46 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 27 Tammi 2017, 20:46
Viestit: 51
Moi taas

Nyt ehkä se klassisin kysymys 2-T harrastuksesta,joka jakaa mielipiteitä
ainakin moottoripyörä ja mopo rintamalla.

2-T öljyjähän on nykyään paljon erilaisia ja hintaisia.
Mikä olisi sopiva sotkotus Warreen?

Prosenttitietonikin vaihteleva 2-4% haitarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljylaatu ja prosentit
ViestiLähetetty: 06 Maalis 2017, 19:51 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Jos männät ovat neulaaakeroitu voidaan päästä 2,5%. Liukulaakeroituna tarvitaan enemmän öljyä. Sitten löytyy myös esisekoitettua 2T-öljyä, joka on laimennettuna bensalla. Sitäkin on huomioitava.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljylaatu ja prosentit
ViestiLähetetty: 06 Maalis 2017, 20:52 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
353W:ssa vaatimus 2%. Se täyttyy, kun laittaa öljyä 2,5%:n mukaan, koska öljyssä on sekoittumista helpottavia liuottimia, tjms.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljylaatu ja prosentit
ViestiLähetetty: 06 Maalis 2017, 21:21 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
353W:ssa vaatimus 2%. Vanhemmissa malleissa 3%. Se, 2% täyttyy, kun laittaa öljyä 2,5%:n mukaan, koska öljyssä on sekoittumista helpottavia liuottimia, tjms. On sitten toinen juttu öljynlaatu. Muistaakseni pitäisi käyttää vesijäähdytteisiin tarkoitettua. Itse käytin aikoinaan BIA-TCW-laatuista peräprutkuöljyä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljylaatu ja prosentit
ViestiLähetetty: 06 Maalis 2017, 22:19 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1405
Ilmajäähdytteiset koneet yleensä tykkäävät omista öljyistä ja outboard-öljyt ovat viileinä käyviin perämoottoreihin. Ilmajäähyjen öljyt tahtovat jäädä kampikammioon perämoottoreissa. Warren kone käy kuitenkin aika kuumana, eikä ilmajäähdytteisten koneiden öljyistä ole kuulunut huonoa Warre-käyttäjiltäkään. Itse sijoitan muutaman euron lisää ja ajan outboard-öljyllä. Bensaksi 98E. Aika monesta paikasta saa mittarista pienkonebensaa, jossa ei tuota etanolia ole seassa. Pienkonebensasta ei ole kokemusta vielä, mutta on muistettava käyttää siinä synteettistä öljyä. Ehkä talvisäilytykseen olisi hyvä laittaa pienkonebensat tankkiin. Mitä bensafirmojen laatuun tulee, onkin makuasia. Onko niin, että Teboil ja Neste ovat itsenäisiä ja muut käyttää mitä milloinkin? Kuka tietää? Samoista valkoisista merkittömistä autoista tankataan muille asemille, ainakin täälläpäin. Prosenteista vielä, tuo 2,5% varmaankin minimi, mutta 3% maksimi näissä neulalaakeroiduissa. Liika on liikaa ja karstaa vaan paikat. Itse ajan aina 3% seoksella, kun ajan pääasiassa reipasta maantieajoa. Kaupungissa ja kevyessä maantieajossa varmaan pärjää tuolla 2,5% seoksellakin.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljylaatu ja prosentit
ViestiLähetetty: 06 Maalis 2017, 23:45 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 25 Syys 2014, 23:01
Viestit: 15
Käytän omassa 311 Warressa TB:n synteettistä 2t bike öljyä.Ei savuta,tulpat on kauniin ruskeat ja ennen kaikkea ei kuolaa öljyrähmää pakoputken päästä.On toiminut jo vuosia kiitettavästi.Suosittelen.Olen kokeillut kaikenmaailman töhniä,mutta tämä öljy on hyvä ainakin minun kokemusten perusteella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljylaatu ja prosentit
ViestiLähetetty: 07 Maalis 2017, 10:12 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:20
Viestit: 142
Paikkakunta: Kerava, Finland
Käytin kanssa samaa kuin Watte64 omassa kaksitahtisessa viimeiset vuodet. Ja kolmeprosenttisella seoksella ajoin koko historian 1993-2016.

_________________
On Warreton! Ex. W353 2D Roadster vm. 1982, W1.3 4D Sedan vm. 1990


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljylaatu ja prosentit
ViestiLähetetty: 07 Maalis 2017, 11:02 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Kuva

Itse olen ajellut pääosin Shellin Advance VSX öljyllä kun sitä saa helposti samalla kun tankkaan V-Poweria, kotisaareni ainoalta huoltoasemalta joka on Shell. Maantiellä ja pidemmillä siirtymillä ajelen 3% seoksella ja kaupungissa sitten vähän pienemmillä eli 2,5 - 3% välissä. Kuten kuvassa sanotaan = tämä öljy ei ole ihan hirveä savuttamaan.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljylaatu ja prosentit
ViestiLähetetty: 07 Maalis 2017, 11:06 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Tässä aikaisempi keskustelu öljyistä vuodelta 2010-2013: http://warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=10&start=0&hilit=%C3%B6ljyt

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljylaatu ja prosentit
ViestiLähetetty: 07 Maalis 2017, 11:46 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1405
Polttoaineet muuttuu ja öljyt muuttuu, jälkimmäiset jopa parempaan suuntaan. Tuon synteettisen Biken hyvä puoli olisi myös tuo sekoittuminen pienkonebensaan. Entäs hintapolitiikka? Teboilia saa 4-litran ja aikoinaan myös 20 l astioissa, ainakin yleisimpiä versioita. Itse olen käyttänyt pyöreitä helposti "luettavia" muovipulloja, joihin olen laittanut öljt valmiiksi. 9 dl ja 6 dl ovat sopivia annoksia 30 ja 20-litran tankkauksiin. Kovin vaativia laskutoimituksia ja mittailuja ei uskalla jätää huoltoaseman pihalle, kun uteliaat tulevat usein häiritsemaan tankkausoperaatiota :happy 2: .

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 18 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com