Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

311 akselipainot
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=11039
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  jarvite [ 31 Loka 2017, 11:51 ]
Viestin otsikko:  311 akselipainot

onko tiedossa valmistajan antamat maksimi akselipainot 311 ja 312 Wartburgiin? Kokonaispainot löytynee rekisteriotteesta, kiinnostaa nekin?

Kirjoittaja:  VHRD [ 01 Marras 2017, 23:25 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 akselipainot

katoppa tuolta jos oikein osasin ehtiä:

http://otto-schinke.de/epages/3e57658a- ... s/90029309

vorn eessä ja hinten takana

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 02 Marras 2017, 10:39 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 akselipainot

Mielenkiinnosta kysyn, mihin tällaista tietoa tarvitaan? Toivottavasti ei peräkärryn vamistukseen :cry:

Kirjoittaja:  hara [ 02 Marras 2017, 11:16 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 akselipainot

mielikuvittelin 312/353 takapäätä kärryksi....Voisin kuvitella tyttärenpoikani Liekin sanovan:"aika erikoinen kärry"....Kyllä luulen pojilla nyt olevan jotakin muuta mielessä.

Kirjoittaja:  jarvite [ 05 Marras 2017, 23:17 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 akselipainot

Kiitos. Ei peräkärryä. Ihan vain alustavasti ja huvikseni suunnittelen uutta tekniikkaa vanhaan koppaan.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 20 Helmi 2018, 00:19 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 akselipainot

353:n taka-akselisto on peräkärryssäni. Lyhennetyin Tourist.-jousin. Rakennettu -82. Hyvä puoli siinä, että mahdolliset kananmunat pysyisivät kyydissä ehjinä. Niin hyvä jousitus. Huono puoli se, että joustoa on kuormasta riippuen. Siten kärry kaasujousisitikan koukussa, lastattuna saattaa olla hieman painuksissa. Kärry myös kallistelee jonkin verran. Pitäisikin laittaa jämäkämpää kallistusvaimenninta. Hyvä puoli myös se, että pyörän napalaakeriin sopii myös etukeskiönapa. On siis aivan sama, kumpaa käyttää. Kokonaan toinen asia on, hyväksytäänkö enää itse tehtyjä kärryjä.

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 20 Helmi 2018, 07:33 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 akselipainot

Pitkää omavalmisteistä kärrystä kiinni.

Uskon omavalmisteinen peräkärryn nykyään tarvii tyyppihyväksynnän. Sen takia jotkut ostavat vanhan kärryn ja "kunnostaa sitä" käyttämällä vanhan aisan tai vähintään vanhan tyyppikilven uudessa kärryssä. Sitten voi olla vaikeata selittää miten kärry kasvoi pituutensa kunnostaessa. Viagra-selitystä ei menee läpi;-)

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/