Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 10 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 50 hp ja 45 hp kampiakselin erot
ViestiLähetetty: 20 Touko 2017, 11:01 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
10.11.2020: Aihe siirretty myyntipuoleta tänne koska sisältää hyvää tietoa kampiakseleiden eroista.

Tarjolla peruskorjattu 45 hp koneen kampiakseli 312 ja 353-malleihin. Välitiivisteet labyrinttitiivisteillä. Limput ns. vasaralimput, ei pyöreät. 350€.
0400-142568 varaosat@warreteam.com

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 45 hp kunnostettu kampiakseli
ViestiLähetetty: 20 Touko 2017, 13:42 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Mitä eroa on 50hp- kampuraan, limpuista viis. Ohuemmat männäntapit?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 45 hp kunnostettu kampiakseli
ViestiLähetetty: 21 Touko 2017, 11:06 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Näkyvin eroavaisuus ovat vastapainot. 45 hp akselissa vastapainot ovat puolikuun muotoisena, kun 50 hp akselissa ne ovat pöyreät levyt. Tarkoitus oli saada kampikammion tilavuus pienemmäksi että bensailmasekoitus painuisi paremmin sylintereihin, kun männät ovat alaasennossa. Vuonna 1969 5 hp lisäys tuli suurin osin 3 mm lyhyemmästä männänhelmasta ja 40 mm kurkun kaasuttimesta 36 mm tilalle. Sillä moottori hengitti paremmin korkeammassa kierrosluvussa, ja tehoa irtoa ennemmän useampaan hyvien työtahtien johdosta. Silloin luoviittin myös päätystefoista.

Vuonna 1986 käytettiin taas puolikuun muotiset vastapainot mutta labyrinttitiivisteellä. Ymmärtääkseni stefojen halkaisija on pienempi kuin labyrinttitiivisteiden halkaisija.

Tässä näkyy puolikuun muotisen vastapainon sekä myös vihreän stefan kampiakselin päässä. Sitä korvattiin myöhemmin labyrinttiitiivisteellä.
Liitteet:
DSC09403.JPG
DSC09403.JPG [ 82.01 KiB | Katsottu 8157 kertaa ]


Pyöreässä vastapainossa löytyy reiät keventäen kiertolaakerin painon vaikutusta.
Liitteet:
DSC09327.JPG
DSC09327.JPG [ 78.69 KiB | Katsottu 8157 kertaa ]

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 45 hp kunnostettu kampiakseli
ViestiLähetetty: 21 Touko 2017, 16:09 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Pyöreälimppuisessa on värinänvaimennin hihnapyörässä ja nämä hihnapyörät ovat eri pulttijaolla.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 45 hp kunnostettu kampiakseli
ViestiLähetetty: 21 Touko 2017, 18:26 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Kyllä 50-masiinassa on molempia kampuroita, Niin oli -88 mallissa..:) Limppumallin paluu kaiketi vääntösitkeyden vuoksi. Tässä moottorissa pumpun akseli on umpitavaraa, sillä taidetaan rauhoittaa värähtelyjä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 45 hp kunnostettu kampiakseli
ViestiLähetetty: 21 Touko 2017, 19:56 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
vanhawarristi kirjoitti:
Kyllä 50-masiinassa on molempia kampuroita, Niin oli -88 mallissa..:) Limppumallin paluu kaiketi vääntösitkeyden vuoksi. Tässä moottorissa pumpun akseli on umpitavaraa, sillä taidetaan rauhoittaa värähtelyjä.


Viimeisissä oli näitä vasaralimppuisia akseleita, mutta niissä oli myös värinänvaimennin. Mikä ihmeen pumpun akseli?

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 45 hp kunnostettu kampiakseli
ViestiLähetetty: 23 Touko 2017, 09:49 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
No vesipumpun akseli. Käsittääkseni 353:ssa on alusta pitäen värinänvaimennin, jos sillä tarkoitetaan siivan kehällä olevaa teräsrengasta. Sehän on kumivulkanoitu siivaan. Sen vaimennusteho-ominaisuus on sitten ?, koska kumi vaikutti melko kovalta, ehkä vanhemmiten. Muunlaisia värinänvaimentimia en ole nähnyt. Moottorin kiinnitystyynyt eri juttu. Ps. Koskaan en nähnyt värinänvaimenninkehän irtoamista vulkanoinnistaan, warressa. Sen sijaan Xantiassa siivoja joskus vaihdeltiin. Varsinkin kun sen kehällä on ajoitustapin(jakoremmin ajoitus-) reikä ja kun sen asento siivaan nähden muuttuu vulkanoinnin irtoamisen takia....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 45 hp kunnostettu kampiakseli
ViestiLähetetty: 24 Touko 2017, 00:24 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Tässä kahdet kuvat 353 moottorin ensinmäisestä kiilahihnapyörästä ilman värinänvaimentinta.


Liitteet:
DSC07831.JPG
DSC07831.JPG [ 72.79 KiB | Katsottu 7915 kertaa ]
DSC07827.JPG
DSC07827.JPG [ 71.04 KiB | Katsottu 7915 kertaa ]

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 45 hp kunnostettu kampiakseli
ViestiLähetetty: 25 Touko 2017, 12:03 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 112
Paikkakunta: pirkanmaa
Kyllä niitä on irronnut. Tiedän ainakin kaksi tapausta ja omastani on melkein irronnut. Asiakas oli luullut että rengas on syttynyt tuleen kun oli ollut kuminkäryä ja savua ilmassa, oli myös tehot hukasa kun värinänvaimenninrengas oli kiilautunut kärkikoteloa vasten. Omasta kilpuristani poistin koko vaimenninrenkaan kun sillä hetkellä ei ollut toista tilalle enkä kyllä huomannut minkäänlaista muutosta.

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 45 hp kunnostettu kampiakseli
ViestiLähetetty: 25 Touko 2017, 19:40 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Itselläni irtosi tuo vaimennin kesken erikoiskokeen ja katkojalaitteen ruuvit löystyivät ja meno loppui siihen. Erikoiskokeen varressa sitten hiekkaa niellen poistin tuon renkaan ja säädin sytytyksen silmämääräisesti kohdalleen. Muutaman sadan metrin kiihdytyksen ja kauhean värinän kera meno loppui uudelleen. Jakajan sisällä oli taas irrallisia ruuveja, joten aikamoinen värinä oli siis kyseessä. Uudella vaimentimella homma taas pelasi. Jotkut ovat tosiaan ajaneet ilman värinänvaimenninta, mutta tässä yksilössä se ei onnistunut.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 10 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com