Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Öljylaatu ja prosentit
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=10926
Sivu 2/2

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 07 Maalis 2017, 11:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Öljylaatu ja prosentit

...saahan tuota Teboil Special Outboardis 200l astioissakin 3.675 litrahintaan. 2T-Mix 200l astioissa 2,635 litrahintaan. Ostetaanko kesätapahtumaan :happy 2: ?

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 07 Maalis 2017, 12:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Öljylaatu ja prosentit

..."Ilma- ja kuumavesijäähdytettyihin moottoreihin suosittelemme paremman kuumavoitelun omaavia 2T Bike-, 2T Snow- ja 2T Mix -öljyjä". Jaaha, tällaisen huomautuksen huomasin vasta nyt Teboilin Special Outboard-öljyssä :shock: . Tuo 2T-mix on ex. 2T-selfmix ja Warren takaluukkutarran mukaan kuuluu 3%:n öljyihin. Tieto lisää tuskaa. Miksei kukaan mainosta sopivuutta 2-tahtiautoihin (paitsi kotimainen Taroil)?

Kirjoittaja:  santtuvaari [ 07 Maalis 2017, 19:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Öljylaatu ja prosentit

Mä olen käyttänyt kilpurissani outboard 2-T öljyä ja seos on ollut n.4%. En tiedä miten toimii pitemmän päälle kun olen ajanut sillä kilpaa vasta 93 000 km.
No joo,yks Jyskälä tuli tosin ajettua raision rypsiöljyllä ihan sponsorin mieliksi. (Mitä me käytettiin ennenkuin oli Flooraa????) :vihellys:

Kaikkein tärkein asia on muistaa että warren kone ei ole mikään vakiokierrosmylly eli kaasupoljin ei saa olla pitkiä aikoja samassa asennossa. Ja koskee sitten kaikkia snurle-huuhtelulla varustettuja 2-T keksintöjä.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 07 Maalis 2017, 22:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Öljylaatu ja prosentit

santtuvaari kirjoitti:
Kaikkein tärkein asia on muistaa että warren kone ei ole mikään vakiokierrosmylly eli kaasupoljin ei saa olla pitkiä aikoja samassa asennossa. Ja koskee sitten kaikkia snurle-huuhtelulla varustettuja 2-T keksintöjä.


Kuva

Tämä on asia josta piti laittaa juttua tuonne "Havaintoja omistajan käsikirjasta" topicciin jo vuosi sitten, mutta se unohtui. Ylhäällä siis kuva sivulta 25.

Minua opastettiin muinoin vahempien gurujen toimesta, että moottoritiellä ja pitkillä taipaleilla kierroksia ei (missään nimessä) saa pitää pitkiä aikoja samassa asennossa. Siitä on tullutkin tavaksi, että painan kytkimen pohjaan ja painan hetkellisesti kierokset korkealle ja annan ne sitten tippua joutokäynille (kytkin edelleen pohjassa) ja sitten taas mennään. Tämän teen siis n 5 -10 min välein jos tuntuu, että saan ajaa ilman mitään häiriötekijöitä jotka vaatisi kaasun nostamista tai laskemista.

Tästä opastamisesta on kulunut jo 19 vuotta ja välillä kelasin, että onkohan tämä tapa omaa mielikuvituksen tuotetta... kunnes lukasin pari kesää sitten omistajan käsikirjan pitkän tauon jälkeen ja siellähän se sama juttu oli kerrottuna. Muisti siis pelaa edelleen... :lukea:

Millasia tapoja tämän johdosta muilla on?

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 07 Maalis 2017, 23:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Öljylaatu ja prosentit

Vapaakytkinhän on 2T-auton keksintö. Nostaa jalan kaasulta ja painaa kohta uudelleen. Tätä tietenkin pitäisi tehdä aika tiuhaan tai sitten on sama olla tekemättä kokonaan. Ei tuo mikään pitkävaikutteinen tuo rullaaminen ole. Tuo leikkaaminen on omallekohdalle osunut kovassa ajossa ja kerran kovan ajon jälkeisessä hölläämisessä, kun en kuitenkaan kokonaan lopettanut vetoa. Toisaalta kilpurilla mennään joskus kilometri kaasu auki...

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 18 Tammi 2018, 15:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Öljylaatu ja prosentit

Kuva

http://www.sporttikone.fi/tuoteluettelo/258/221552/Husqvarna-2T-%C3%96LJY-1L-XP-Synteettinen

Tuli vastaa tuollainen Husqvarnan 2T öljypurkki jossa on pieni annostelija "kippo", jonka kyljessä on taulukko mistä näkee kuinka paljon öljyä bensalitraa kohti.

Samanlainen annostelija löytyy myös Sithl:n 2T öljypurkista: http://www.lakeudenkone.fi/tuotteet.html?id=13/281

Päässälaskut taitavat olla aika vaikeita... :vihellys:

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 24 Tammi 2018, 16:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Öljylaatu ja prosentit

Vapaakytkimen käytöstä voi olla toistakin mieltä. Jarruttavalla vaikutuksella mitään merkitystä, rasittaa vain konetta. Ajotavasta riippuen vapaakytkintä voi käyttää myös luiston, sladin hallintaan, aiheuttamiseenkin. En koskaan käyttänyt kiinteänä. Ajaessa. Tästä ajotavasta periytyi 4-T auton moottorijarrutustapa, ruiskumoottoreissa jees. Ei tullut mieleenkään polkimilla steppailu. Siis kytkin pohjaan, peräti vapaalle-tyyli.
Joskus oli eri öljylaadut ilma- ja vesijäähdytteisille koneille. Kyse oli jostain karstoittumisesta, eri lämpötiloissa.

Kirjoittaja:  santtuvaari [ 25 Tammi 2018, 17:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Öljylaatu ja prosentit

Mä olen senverran raukkis luonne että tuli joskus käytettyä jarruja vähän reippaammin kun alko nopeus hirvittämään :vihellys: Siksi ajoin aina kiinteällä kytkimellä. Jos vahingossa jarrutti koneen sammuksiin ei tarvinnu kuin nostaa jalka jarrulta ja taas mentiin. Vapaakytkimellä olis tarvinnu alkaa hamuilemaan virta-avainta ja toivoa että startti toimii ja hyvin todennäköisesti olis ollu lumilapiollekin töitä ajan hukkaamisesta puhumattakaan. :thumbdown:

Sivu 2/2 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/