Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/2   [ 18 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Öljylaatu ja prosentit
ViestiLähetetty: 07 Maalis 2017, 11:51 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1146
...saahan tuota Teboil Special Outboardis 200l astioissakin 3.675 litrahintaan. 2T-Mix 200l astioissa 2,635 litrahintaan. Ostetaanko kesätapahtumaan :happy 2: ?

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Viimeksi muokannut Toveri Sladimir päivämäärä 07 Maalis 2017, 12:15, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljylaatu ja prosentit
ViestiLähetetty: 07 Maalis 2017, 12:08 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1146
..."Ilma- ja kuumavesijäähdytettyihin moottoreihin suosittelemme paremman kuumavoitelun omaavia 2T Bike-, 2T Snow- ja 2T Mix -öljyjä". Jaaha, tällaisen huomautuksen huomasin vasta nyt Teboilin Special Outboard-öljyssä :shock: . Tuo 2T-mix on ex. 2T-selfmix ja Warren takaluukkutarran mukaan kuuluu 3%:n öljyihin. Tieto lisää tuskaa. Miksei kukaan mainosta sopivuutta 2-tahtiautoihin (paitsi kotimainen Taroil)?

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljylaatu ja prosentit
ViestiLähetetty: 07 Maalis 2017, 19:19 
Tuotantotyöntekijä
Tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 93
Paikkakunta: pirkanmaa
Mä olen käyttänyt kilpurissani outboard 2-T öljyä ja seos on ollut n.4%. En tiedä miten toimii pitemmän päälle kun olen ajanut sillä kilpaa vasta 93 000 km.
No joo,yks Jyskälä tuli tosin ajettua raision rypsiöljyllä ihan sponsorin mieliksi. (Mitä me käytettiin ennenkuin oli Flooraa????) :vihellys:

Kaikkein tärkein asia on muistaa että warren kone ei ole mikään vakiokierrosmylly eli kaasupoljin ei saa olla pitkiä aikoja samassa asennossa. Ja koskee sitten kaikkia snurle-huuhtelulla varustettuja 2-T keksintöjä.

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljylaatu ja prosentit
ViestiLähetetty: 07 Maalis 2017, 22:18 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 2107
Paikkakunta: Global
santtuvaari kirjoitti:
Kaikkein tärkein asia on muistaa että warren kone ei ole mikään vakiokierrosmylly eli kaasupoljin ei saa olla pitkiä aikoja samassa asennossa. Ja koskee sitten kaikkia snurle-huuhtelulla varustettuja 2-T keksintöjä.


Kuva

Tämä on asia josta piti laittaa juttua tuonne "Havaintoja omistajan käsikirjasta" topicciin jo vuosi sitten, mutta se unohtui. Ylhäällä siis kuva sivulta 25.

Minua opastettiin muinoin vahempien gurujen toimesta, että moottoritiellä ja pitkillä taipaleilla kierroksia ei (missään nimessä) saa pitää pitkiä aikoja samassa asennossa. Siitä on tullutkin tavaksi, että painan kytkimen pohjaan ja painan hetkellisesti kierokset korkealle ja annan ne sitten tippua joutokäynille (kytkin edelleen pohjassa) ja sitten taas mennään. Tämän teen siis n 5 -10 min välein jos tuntuu, että saan ajaa ilman mitään häiriötekijöitä jotka vaatisi kaasun nostamista tai laskemista.

Tästä opastamisesta on kulunut jo 19 vuotta ja välillä kelasin, että onkohan tämä tapa omaa mielikuvituksen tuotetta... kunnes lukasin pari kesää sitten omistajan käsikirjan pitkän tauon jälkeen ja siellähän se sama juttu oli kerrottuna. Muisti siis pelaa edelleen... :lukea:

Millasia tapoja tämän johdosta muilla on?

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljylaatu ja prosentit
ViestiLähetetty: 07 Maalis 2017, 23:28 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1146
Vapaakytkinhän on 2T-auton keksintö. Nostaa jalan kaasulta ja painaa kohta uudelleen. Tätä tietenkin pitäisi tehdä aika tiuhaan tai sitten on sama olla tekemättä kokonaan. Ei tuo mikään pitkävaikutteinen tuo rullaaminen ole. Tuo leikkaaminen on omallekohdalle osunut kovassa ajossa ja kerran kovan ajon jälkeisessä hölläämisessä, kun en kuitenkaan kokonaan lopettanut vetoa. Toisaalta kilpurilla mennään joskus kilometri kaasu auki...

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljylaatu ja prosentit
ViestiLähetetty: 18 Tammi 2018, 15:24 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 2107
Paikkakunta: Global
Kuva

http://www.sporttikone.fi/tuoteluettelo/258/221552/Husqvarna-2T-%C3%96LJY-1L-XP-Synteettinen

Tuli vastaa tuollainen Husqvarnan 2T öljypurkki jossa on pieni annostelija "kippo", jonka kyljessä on taulukko mistä näkee kuinka paljon öljyä bensalitraa kohti.

Samanlainen annostelija löytyy myös Sithl:n 2T öljypurkista: http://www.lakeudenkone.fi/tuotteet.html?id=13/281

Päässälaskut taitavat olla aika vaikeita... :vihellys:

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljylaatu ja prosentit
ViestiLähetetty: 24 Tammi 2018, 16:35 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 300
Vapaakytkimen käytöstä voi olla toistakin mieltä. Jarruttavalla vaikutuksella mitään merkitystä, rasittaa vain konetta. Ajotavasta riippuen vapaakytkintä voi käyttää myös luiston, sladin hallintaan, aiheuttamiseenkin. En koskaan käyttänyt kiinteänä. Ajaessa. Tästä ajotavasta periytyi 4-T auton moottorijarrutustapa, ruiskumoottoreissa jees. Ei tullut mieleenkään polkimilla steppailu. Siis kytkin pohjaan, peräti vapaalle-tyyli.
Joskus oli eri öljylaadut ilma- ja vesijäähdytteisille koneille. Kyse oli jostain karstoittumisesta, eri lämpötiloissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljylaatu ja prosentit
ViestiLähetetty: 25 Tammi 2018, 17:26 
Tuotantotyöntekijä
Tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 93
Paikkakunta: pirkanmaa
Mä olen senverran raukkis luonne että tuli joskus käytettyä jarruja vähän reippaammin kun alko nopeus hirvittämään :vihellys: Siksi ajoin aina kiinteällä kytkimellä. Jos vahingossa jarrutti koneen sammuksiin ei tarvinnu kuin nostaa jalka jarrulta ja taas mentiin. Vapaakytkimellä olis tarvinnu alkaa hamuilemaan virta-avainta ja toivoa että startti toimii ja hyvin todennäköisesti olis ollu lumilapiollekin töitä ajan hukkaamisesta puhumattakaan. :thumbdown:

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/2   [ 18 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com