Wartburg & Trabant Forum
http://warreteam.com/forum/

Öljylaatu ja prosentit
http://warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=10926
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  tumo62 [ 06 Maalis 2017, 17:46 ]
Viestin otsikko:  Öljylaatu ja prosentit

Moi taas

Nyt ehkä se klassisin kysymys 2-T harrastuksesta,joka jakaa mielipiteitä
ainakin moottoripyörä ja mopo rintamalla.

2-T öljyjähän on nykyään paljon erilaisia ja hintaisia.
Mikä olisi sopiva sotkotus Warreen?

Prosenttitietonikin vaihteleva 2-4% haitarissa.

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 06 Maalis 2017, 19:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Öljylaatu ja prosentit

Jos männät ovat neulaaakeroitu voidaan päästä 2,5%. Liukulaakeroituna tarvitaan enemmän öljyä. Sitten löytyy myös esisekoitettua 2T-öljyä, joka on laimennettuna bensalla. Sitäkin on huomioitava.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 06 Maalis 2017, 20:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Öljylaatu ja prosentit

353W:ssa vaatimus 2%. Se täyttyy, kun laittaa öljyä 2,5%:n mukaan, koska öljyssä on sekoittumista helpottavia liuottimia, tjms.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 06 Maalis 2017, 21:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Öljylaatu ja prosentit

353W:ssa vaatimus 2%. Vanhemmissa malleissa 3%. Se, 2% täyttyy, kun laittaa öljyä 2,5%:n mukaan, koska öljyssä on sekoittumista helpottavia liuottimia, tjms. On sitten toinen juttu öljynlaatu. Muistaakseni pitäisi käyttää vesijäähdytteisiin tarkoitettua. Itse käytin aikoinaan BIA-TCW-laatuista peräprutkuöljyä.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 06 Maalis 2017, 22:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Öljylaatu ja prosentit

Ilmajäähdytteiset koneet yleensä tykkäävät omista öljyistä ja outboard-öljyt ovat viileinä käyviin perämoottoreihin. Ilmajäähyjen öljyt tahtovat jäädä kampikammioon perämoottoreissa. Warren kone käy kuitenkin aika kuumana, eikä ilmajäähdytteisten koneiden öljyistä ole kuulunut huonoa Warre-käyttäjiltäkään. Itse sijoitan muutaman euron lisää ja ajan outboard-öljyllä. Bensaksi 98E. Aika monesta paikasta saa mittarista pienkonebensaa, jossa ei tuota etanolia ole seassa. Pienkonebensasta ei ole kokemusta vielä, mutta on muistettava käyttää siinä synteettistä öljyä. Ehkä talvisäilytykseen olisi hyvä laittaa pienkonebensat tankkiin. Mitä bensafirmojen laatuun tulee, onkin makuasia. Onko niin, että Teboil ja Neste ovat itsenäisiä ja muut käyttää mitä milloinkin? Kuka tietää? Samoista valkoisista merkittömistä autoista tankataan muille asemille, ainakin täälläpäin. Prosenteista vielä, tuo 2,5% varmaankin minimi, mutta 3% maksimi näissä neulalaakeroiduissa. Liika on liikaa ja karstaa vaan paikat. Itse ajan aina 3% seoksella, kun ajan pääasiassa reipasta maantieajoa. Kaupungissa ja kevyessä maantieajossa varmaan pärjää tuolla 2,5% seoksellakin.

Kirjoittaja:  watte64 [ 06 Maalis 2017, 23:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Öljylaatu ja prosentit

Käytän omassa 311 Warressa TB:n synteettistä 2t bike öljyä.Ei savuta,tulpat on kauniin ruskeat ja ennen kaikkea ei kuolaa öljyrähmää pakoputken päästä.On toiminut jo vuosia kiitettavästi.Suosittelen.Olen kokeillut kaikenmaailman töhniä,mutta tämä öljy on hyvä ainakin minun kokemusten perusteella.

Kirjoittaja:  emppu [ 07 Maalis 2017, 10:12 ]
Viestin otsikko:  Re: Öljylaatu ja prosentit

Käytin kanssa samaa kuin Watte64 omassa kaksitahtisessa viimeiset vuodet. Ja kolmeprosenttisella seoksella ajoin koko historian 1993-2016.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 07 Maalis 2017, 11:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Öljylaatu ja prosentit

Kuva

Itse olen ajellut pääosin Shellin Advance VSX öljyllä kun sitä saa helposti samalla kun tankkaan V-Poweria, kotisaareni ainoalta huoltoasemalta joka on Shell. Maantiellä ja pidemmillä siirtymillä ajelen 3% seoksella ja kaupungissa sitten vähän pienemmillä eli 2,5 - 3% välissä. Kuten kuvassa sanotaan = tämä öljy ei ole ihan hirveä savuttamaan.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 07 Maalis 2017, 11:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Öljylaatu ja prosentit

Tässä aikaisempi keskustelu öljyistä vuodelta 2010-2013: http://warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=10&start=0&hilit=%C3%B6ljyt

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 07 Maalis 2017, 11:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Öljylaatu ja prosentit

Polttoaineet muuttuu ja öljyt muuttuu, jälkimmäiset jopa parempaan suuntaan. Tuon synteettisen Biken hyvä puoli olisi myös tuo sekoittuminen pienkonebensaan. Entäs hintapolitiikka? Teboilia saa 4-litran ja aikoinaan myös 20 l astioissa, ainakin yleisimpiä versioita. Itse olen käyttänyt pyöreitä helposti "luettavia" muovipulloja, joihin olen laittanut öljt valmiiksi. 9 dl ja 6 dl ovat sopivia annoksia 30 ja 20-litran tankkauksiin. Kovin vaativia laskutoimituksia ja mittailuja ei uskalla jätää huoltoaseman pihalle, kun uteliaat tulevat usein häiritsemaan tankkausoperaatiota :happy 2: .

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/