Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 4 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Neljäsylinterin Wartburg 2-tahtimoottoria
ViestiLähetetty: 02 Tammi 2017, 00:50 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Voitaisiin uskoa sen aprillikertomuksesta mutta tässä löytyy kuvia siitä

http://w311.info/viewtopic.php?f=2&t=15 ... le#p172479

Se tehtiin kilpailutarkoituksena koska ei ollut rahaa rakenna Ladan 1600 moottoria Warreseen ja 1600 luokka oli suosittu ralliluokka. Löytyy ainakin 3 kappaletta moottoria, joista yksi on museossa Hohenfichte lähellä Chemnitz. Menestyksiä ei heirunnut, mutta 1300 kuution luokassa se onnnistui voittopallin asti.

Moottorilohko on yhdistettu kahdesta sahatuista moottorilohkosta. Kampiakselia on koottu tavallisesta Wartburg kampiakselin osista. Viimeinen kampiakseliosa tosiaan tuikalla puristussovitteella. Vesipumppu on otettu yhdestä pesukoneesta kun vaihdelaatiikko tuli Saporohezin autosta. Vetoakselit tehtiin Multi-car kardaaniakselista.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Neljäsylinterin Wartburg 2-tahtimoottoria
ViestiLähetetty: 02 Tammi 2017, 11:44 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva

Kopioidaan kuvat myös tänne jos ne joskus alkuperäisestä osoitteesta häviävät.

Itse en ole ainakaan moisesta ennen kuullut! Mitä tälläisestä revittiin tehoja? :kiire:

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Neljäsylinterin Wartburg 2-tahtimoottoria
ViestiLähetetty: 02 Tammi 2017, 22:59 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Se vain rakennettiin eikä tehoa koskaan tullut mitatuksi. Myöskin Tjekkissä on tällaista moottoria rakennettu.

Kampiakselin männäntankotapit ovat 90° kulmassa, eikä 180° kulmassa kuten nelitahtikoneessa. Portit ovat suurennetut ja ilmavaihtoaikaa pidennetty. Aluksi oli erilliset pakoputket sylinteristä rakennettu, mutta sillä saatiin huonon vääntömomenttikäyrän, ja kahden sylinterien pakokaasut yhdistettiin.

Myöskin imusarjaa oli jaettava kahteen eri ryhmiin, jottei vääntöä hävisi matalassa ja keskikierrosluvussa.

Neljäs sylinteri painoi nokka alemmaksi ja Wartburg tuli vielä enemmän aliohjautuvan. Tietysti Melkuksessa perämoottorina sitä haittaa ei ollut.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Neljäsylinterin Wartburg 2-tahtimoottoria
ViestiLähetetty: 03 Tammi 2017, 18:45 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Warre nyt on luonnostaankin ali- tai yliohjaava. Riippuu vain kuskin kaasunkäytöstä ja ohjausliikkeistä. Jos sitten aliohjaavuus alkaa enemmän vaikuttaa, sekin olisi em. tavoin hoidettavissa?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 4 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com