Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Kärjetön sytytys: asennus, kokemukset jne.
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=10852
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 01 Syys 2016, 10:56 ]
Viestin otsikko:  Kärjetön sytytys: asennus, kokemukset jne.

Kuva

Tässä asennusohjeet kärjettömään sytytykseen. Samaan ketjuun voimme kerää mahdolliset kysymykset ja kokemukset. :kitosss:

Galleria asennuksesta: http://warreteam.com/g2016/2808.htm

Lopussa myös kattavampi kirjallinen selvitys.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 01 Syys 2016, 17:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Kärjetön sytytys: asennus, kokemukset jne.

Tästä on myös 6-voltin versio, jossa jännite nostetaan erillisellä jännitteennostajalla. Hintaa 6-v versiolla 140€. Tulossa myös valmis välikaapeli, jolloin puolalta tulevat 4 johtoa ovat kaikki saman mustan kaapelin sisällä.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 01 Syys 2016, 18:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Kärjetön sytytys: asennus, kokemukset jne.

Tuossa asennuksessa oli 5 johtoa...
Muistelin, että kun exääni tuota asentelin niin siihen tuli vain yksi lisäjohto.

Kirjoittaja:  J.K. [ 01 Syys 2016, 20:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Kärjetön sytytys: asennus, kokemukset jne.

Kärjettömästä sytytyksestä on olemassa myös sellainen versio jossa ei ole varmistuksena erillistä maadoitusjohtoa. Silloin maadoitus on vain kiinnitys-/ säätöruuvien ja piirilevyssä ruuvien alle jäävän osuuden varassa.

Kirjoittaja:  heikki [ 03 Syys 2016, 14:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Kärjetön sytytys: asennus, kokemukset jne.

Kiitos selkeistä ohjeista.
Mullakin tuo kärjetön sytkä on autotallin seinällä riippumassa, hyvin pelaa perinteisellä kärkisytytykselläkin.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 03 Loka 2016, 23:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Kärjetön sytytys: asennus, kokemukset jne.

Onko tietoa ja/tai kokemusta siitä, että sytytyshetki olisi hyvä säätää pyttykohtaisesti, jos säätö mahdollista. Miten vaikuttaisi moottorin käyntivärinöihin, vääntöön? Katkojasysteemissä hommahan toimii aina hieman "sumealla logiikalla", ts. s-hetki saattaa elää hieman. Toisin, kuin näillä elektronisilla, joilla s-hetki on kellontarkka.

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 04 Loka 2016, 18:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Kärjetön sytytys: asennus, kokemukset jne.

Joskus olen lukenut että 1-pytty on säädetty toisin kun muut, koska se saa kylmempi jäähdytynestettä. Kokemuksia siitä ei minulla on. Mutta säädän sytytyshetkiä 15° (22° tilalla) ennen ylin kuolinhetkeä vältääkseen nakutusta kuormittaessa.

Kirjoittaja:  KHara [ 07 Loka 2016, 18:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Kärjetön sytytys: asennus, kokemukset jne.

Olen nyt jokusen Talwiajon ajanut Steini-KTZ sytytyksellä. Ei ongelmia sillä osiolla. Asensin tuttavan vastaavaan 312-malliin saman järjestelmän vaan ei se pelannut...Herra tietää miksi ei. Toki hänellä oli kaikenlaisia liitoksia ja kytkentöjä pitkin johtoja. Steinissa voi halutessaan jokaisen sylinterin säätää erikseen, jos haluaapi hifistellä. Ongelma on vaan, ettei yhteyttä ole helppo nykyään ottaa valmistajaan. Verstas toimii mutta pitäisi rekisteröityä tai jotain. No, minulla on toimiva paketti seinällä ja alkuperäinen sytytyspaketti tavarasäiliössä

Kirjoittaja:  iippo [ 09 Marras 2016, 14:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Kärjetön sytytys: asennus, kokemukset jne.

Tervehdys!

Olikos tuossa Steinissa kierrosten mukaan muuttuva vai kiinteä ennakko?

-iippo

Kirjoittaja:  J.K. [ 09 Marras 2016, 14:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Kärjetön sytytys: asennus, kokemukset jne.

Tuolla on kuva Steini-systeemistä. Lienee kiinteä ennakko.

http://www.wartburgpeter.de/tez_ebza05.htm

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/