Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Wartburgin virittäminen
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=10509
Sivu 4/4

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 16 Maalis 2017, 21:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen

hara kirjoitti:
Piti oikein mennä katsomaan ja oikeassa olet, toveri S. : ei sovi S:n tuplat 312:een ainakaan. Moottorin kannake on tiellä. Eikä ne muutenkaan niin hienot olisi... :mrgreen: . Toki seinätauluna.

Tai väärässä, tai oikeassa :shock: . Kylläpäs vanhoja setiä vaivaa asia nyt kunnolla. Minäkin menin talliin ja purin imusarjan vanhasta koneesta ja sovitin tuplia, siis sellaista missä ne ovat samassa linjassa. Imusarjahan on epäsymmetrinen, siis ylös/alas suunnassa. Epäedullisessa asennossa ei mitään mahdollisuutta, mutta toisinpäin menee paikalleen aivan pikkuisen kannaketta jyrsimällä. Miksi tu V-kulmainen ei käynyt, niin jää arvoitukseksi. Oliko ne "väärinpäin" imusarjassa, millainen 1-uimurisen väliputki oli tms. Kyllähän meitä kumpaakin ohuesti harmittaa tehdyt virheet, varsinkin kun ne olisivat käyneet sinun autoosi todella hyvin, teho olisi lisääntynyt 30 hevosvoimaa ja kulutus pienentynyt useita litroja sadalle kilometrille. Ja ne imuäänet :happy 2: :happy 2: :happy 2:

Kirjoittaja:  hara [ 16 Maalis 2017, 22:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen

"Tai väärässä, tai oikeassa :shock: . Kylläpäs vanhoja setiä vaivaa asia nyt kunnolla." Juu, oikeastaan...hiukan hellitti se Södertäljen erehdykseni aiheuttama v...tus (toki aiheita on ilman sitäkin) ensimmäisen viestini jälkeen mutta nyt palasi haave (ja haaveita ei koskaan ole liikaa), että jos joskus ihan omaksi iloksi...H362-5 aihioita minulla on, imusarjoja vaan yhdelle tarkoitettuja. :lol: .

Kirjoittaja:  hara [ 16 Maalis 2017, 22:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen

Muuten, olisi se 312 aika kapistus sillä noin 60-70 hv:n teholla. Navigaattori voisi huutaa lujaa ja pahimmissa paikoissa taitais kuskille tulla vaipat mieleen...

Kirjoittaja:  hara [ 20 Maalis 2017, 18:33 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen

Jos olen oikein jotakin ymmärtänyt, ei se järjetön teho mitään meinaa, jos sitä ei saa tiehen ja kulkinetta pysymään käpälässä. Jotakin pitää tehdä alustallekin. Paljon ei taida olla mahdollisuuksia: Jouset, iskunvaimentimet, tukivarsien laakerointi. Mitäs niille on ollut tapana tehdä? Vakiona tuo vieteriheteka on aika hurja elämys vähänkin reippaammassa ajossa.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 20 Maalis 2017, 18:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen

Onhan tuosta alustan laitosta ollut puhetta, mutta en löydä haulla. Kuka löytää/muistaa?

Kirjoittaja:  santtuvaari [ 20 Maalis 2017, 20:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen

hara kirjoitti:
Muuten, olisi se 312 aika kapistus sillä noin 60-70 hv:n teholla. Navigaattori voisi huutaa lujaa ja pahimmissa paikoissa taitais kuskille tulla vaipat mieleen...

Mun kilpurin kone on kokolailla vakio(luultavasti lähes 50 hv.) mutta liian lujaa se on kulkenut monta kertaa :o

Joskus kävi mielessä kokeilla negatiivista camberia mutta silloin olis tarvinnut muuttaa myös KPI että olis jaksanut kääntää rattia ja homma jäi sitten tekemättä.
Olisko jollain kokemusta?

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 20 Maalis 2017, 22:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen

Toveri Sladimir kirjoitti:
Onhan tuosta alustan laitosta ollut puhetta, mutta en löydä haulla. Kuka löytää/muistaa?


Olisko se tämä keskustelu? viewtopic.php?f=6&t=42&p=888&hilit=iskarit#p888

Kirjoittaja:  warremies [ 20 Maalis 2017, 23:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen

santtuvaari kirjoitti:
Joskus kävi mielessä kokeilla negatiivista camberia mutta silloin olis tarvinnut muuttaa myös KPI että olis jaksanut kääntää rattia ja homma jäi sitten tekemättä.
Olisko jollain kokemusta?


Ei tuo kohtuullisuudella muutettu negatiivinen camber lisää liikaa voiman tarvetta ohjaukseen.
Alatukivartta on omassa autossa nyt jatkettu n.9mm.
Kunhan taas aloittaa uudelleen roplaamisen niin pitää kokeilla mitä vaikutusta saa casterin muutoksilla omassa autossa.

Kirjoittaja:  santtuvaari [ 22 Maalis 2017, 22:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen

Vois olla kiva kokeilla mitä tapahtuisi jos tekis kaikki päinvastoin. Negatiivinen castori ja tolkuttuman suuri auraus. Menisköhän metriäkään suoraan :voi perk: :voi perk: :voi perk:

Toisaalta mulla on kyllä tuostakin kokemusta nykyisestä arkikulkineesta. Normaalisti käytän 235/80 16 renkaita ja menee suoraan kuin juna.Yhdestä kaupasta jäi kuitenkin hyvät 31,5 15 läpsyttimet, saman valmistajan ja samalla pintakuviolla. Ei mene pätkääkään suoraan ja löytää sellaisetkin urat joita ei ole olemassakaan.
Tuleepa treenattua hartioita ei pääse jumiutumaan liiasta paikoillaan olosta.

Sivu 4/4 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/