Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 5 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Osien vaihtokelpoisuus 311/353?
ViestiLähetetty: 13 Kesä 2013, 13:19 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 13 Kesä 2013, 12:57
Viestit: 2
Paikkakunta: Valkeakoski
Ostin kaverin ladossa levänneen 311 -64 mallin Warren.
Autosta puuttuu kone ja etunavat(+jarrut ja vetarit).
Lisäksi mittarit ja ulkolistoja puuttuu.

Auton myyjällä(ei siis kaveri, jonka ladossa auto on) olisi ilmeisesti 353 Warre, josta voisin koneen ostaa.
(jostain luin että olisi samanlainen kuin 311 kone?)

Miten käy etunapojen, onko ne vaihtokelpoiset vai täytyykö jostain yrittää
haalia 311 etupään osat?

-Jussi-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Osien vaihtokelpoisuus 311/353?
ViestiLähetetty: 13 Kesä 2013, 23:18 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Kyllä löytyy Wartburg 311, missä on 353:n koneen. Pakosarja on erilainen, eli jostain on hommattava 311:n koneen pakosarjan. Jäähdytin on vähän liian lähellä 353 moottorin vesipumppua. Sen järjestyisi 311:n sylinterikannella ja erililisella vesipumpulla, tai helpompi järjestää 353 jäähdytintä asennusta 311:seen. Kaasutinta on erilainen, mutta se ei pitäisi olla suurta ongelmaa. Kyllä 353:n ilmanpuhdistin saadaan jostain kiinni ja/tai letkuja löytyy kaupassa.

Vetarit on kyllä oltavat 311. Kovalla vaivalla on yhden 311 Wartburg tehty, johon 353:n vaihdelaatiikkoa on asennettu. Vetarit oli hitsattu yhteen 353 sisäosasta ja 311 ulkoosasta. Myöskin raamille on jotain muutettava että saatiin 353 vaihdelaatikoo mahtumaan. Vielä tuskin vaihdekeppi sopii suoraan siihen. Eli sen mahdollisuuden on kyllä unohdettava. Hankikaa oikeat 311:n vetarit.

En ole kuullut että joku olisi laittanut 353:n etunavat 311:seen. 311:lla on lehtijousi poikittain ja 353 erilliset ruuvijouset. Mutta on muutamat, jotka ovat laittanut 311:n korin 353:n raamin päälle.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Osien vaihtokelpoisuus 311/353?
ViestiLähetetty: 14 Kesä 2013, 11:31 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 13 Kesä 2013, 12:57
Viestit: 2
Paikkakunta: Valkeakoski
Auton mukana tulevaa vaihdelaatikkoa en ole vielä nähnyt,
mutta väittivät sen olevan 311 laatikko.
Mistä laatikot erottaa toisistaan?

Saako jostain 311 etunapoja, -jarruja ja vetareita vai meneekö projekti tässä kohtaa vaikeaksi?

Olenko ymmärtänyt oikein, että 312 mallissa on 311 kori 353 rungon päällä?
Onnistuuko sellainen yhdistelmä siis "heittämällä paikoilleen"?

-Jussi-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Osien vaihtokelpoisuus 311/353?
ViestiLähetetty: 14 Kesä 2013, 20:08 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Vaihdelaatikot eroa siten että 311 vaihdelaatikkossa vetarit on kiinnitetty kumirenkaaseen, ja nämä kumirenkaat ovat haarukan kautta ruuvattu kiinni vaihdelaatikkoon. 353 vaihdelaatikossa voima menee vetarille laakeroiduilla kolmoistapeilla eli "tripoidi".

Olet oikein 312:stä. Se on 353:n rungon, missä on laitettu 311:n korin päällä. Noja, etulokasuojassa on lisätty reikää kierrejousen varten. Sellaisen laatikon kyllä sopii 311, ja tulos on vähän matalampaa moottorikierroksia. 13 tuuman pyörät pitäisi pyöriä pikkusen nopeampaa kuin 15 tuumaiset pyörät. Ne 312:n vaihdelaatikot ovat haluttuja.

Valitettavasti 312 pyörännavat eivät sopivat suoraan 311:n runkoon.

Vähän hankala projekti on, mutta kyllä jostain 311:n etuvaunun osia pitäisi olla. Muistaakseni pari vuotta sitten oli 311:n takaperän myytävänä 100 km minulta. Eli kiirettä ei saa olla tämän projektin kanssa. Vaasan läheisyydessä ei ole romuttamoa, missä olisi 311 Wartburgin.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Osien vaihtokelpoisuus 311/353?
ViestiLähetetty: 14 Kesä 2013, 20:41 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Katsoin läpi mitä yksityiset Wartburg-fanit Saksassa myyvät. Ei mikään 311 etuvaunua. Yhden etsii "schwenklager" eli pyöränpidikettä. Hänelle oli tarjottu yhden, mutta se oli väärää mallia. En tiennyt että niistä löytyy kahdet mallit.

Vaikka en itse ajatuksesta pidän, niin yksi mahdollisuus olisi hakea pois sen läpiruostunut Wartburg 353, mitkä joku halua päästä eroon Iisalmessa. Joudut kyllä tehdä jarrujen läpikunnostuksen, ja toivottavasti raamissa ei ole paljon korjattava. Näin saisit 353 Wartburgin 311:n näköllä. Ja moottori on mukana, mutta tuskin sitä voidaan käyttää. Uuden kampiakselin maksaa lähellä 500 euroa, männät noin 100 euroa/kappale, vesipumpun osia noin 100 euro. Eli jos itse ruuvat, niin vähän yli 1000 eurolla saisit konettakin. Oletan että joku kiinnityskorokkeita on myös hankittava korin ja raamin välillä. Mutta onko sinulla aikaa tällaiseen projektiin? Tarkistaa täältä

viewtopic.php?f=10&t=10084

Onko sinulla kuvat lokasuojasta moottoritilasta. Jos on onnea niin on jo tehty peltiin upotuksen kierrejousia varten. Sitten en tiedä mitä katsastusmies sanoo korin vaihdoista.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 5 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com