Pikku porukalla ollaan suunniteltu matkaa 25. kansainväliseen Wartburg kokoontumiseen heinä-elokuun taitteessa Esenachiin. Tapahtumasta on paljon infoa Heimweh fb ryhmässä.
Näillä näkymin varmuudella kaksi autokuntaa on lähdössä ja ehkä muutama tulee vielä lisää. Menomatka Finnlinesin lähdöllä Helsingistä tiistaina 29.7. klo 15.00. Laiva on perillä keskiviikkona 30.7. klo 21.00. Tästä illalla siirtymä n. 70 km ensimmäiseen majoitukseen Sweriniin. Majoitus varataan DDR aikaiseen Intercity Hotel Sweriniin. Torstaina n. 400 km rauhallisesti vanhan itäpuolen pikkuteitä Eisenachiin.
Torstaina on kansainvälisten osallistujien illanvietto, johon meidät suomalaiset on kutsuttu. Jokainen tuo maansa omia ruoka erikoisuuksia. Ajattelimme viemisiksi esim. suomalaisina karjalanpiirakoita, ruisleipää, kalakukkoa, puikulaperunaa, salmiakkia ja mustaa makkaraa. Pitää vaan huolehtia hyvästä kylmäketjusta.Tapahtuma alkaa varsinaisesti perjantaina.
Palaan itse ma 4.8. klo 02.00 Travemundestä lähtevällä laivalla, joka on Helsingissä tiistaina 5.8.aamulla klo 10.00. Kumppani autoilija jää vielö Saksaan pidemmäksi aikaa. Ja suunnittelee paluuta Ruotsin kautta kuten eräs toinenkin mahdollinen lähtijä. Oma aikataulu edellyttää aikaisempaa paluuta.
Kiinnostuneet ottakaa yhteyttä viestillö tai soittamalla nolla neljä nolla kolme kolme viisi neljä kaksi viisi nolla. Klo 16.00 jälkeen on paras tavoitella arkisin ja viikonloppuna sopii toki päivälläkin olla yhteydessä.
Päivitän sitä mukaa tietoja kun asioita varmistuu tähän ketjuun.
Majoitun Eisenachissa B&B Hotel Eisenachissa. Siellä on kivasti Warre teemaisia huoneita. Tämä oli yksi kolmesta sijainnin vuoksi järjestäjän suosittelema hotelli. Tapahtumapaikka on Fest plast Spicke se ja Automobil Welt Eisenachiin on n. 1.4 km päässä hotellilta. Hotelli on keskellä näitä molempia. Kaupunkikeskusta on melko pieni.
Tästä syntyy varmasti hyvä matka. Kaikkea voi sattua. Olisi hienoa, jos jokunen vielä tapahtumasn lähtöä joskus harkinnut nyt innostuu lähtemään mukaan. Itse olen monta vuotta jo pohtinut ja empinyt.
Muurameen toki kaikki harrastajat kokoontumaan tätä ennen.