Wartburg & Trabant Forum http://www.warreteam.com/forum/ |
|
Wartburgin koeajot, vertailut, testit jne. tänne http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=315 |
Sivu 7/9 |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 24 Syys 2014, 10:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburgin koeajot, vertailut, testit jne. tänne |
Wartburg -kokemuksia vuodelta 1973 Avaa suurennos tästä |
Kirjoittaja: | vauhtipahvi [ 18 Tammi 2015, 20:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburgin koeajot, vertailut, testit jne. tänne |
Aika jännä yhteensattuma: TM:n käyttötesti-Warre vuodelta -76 (HEL-113) on Tuulilasin ruodittavana käytettynä autona 1981. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 13 Elo 2015, 00:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburgin koeajot, vertailut, testit jne. tänne |
TM:n koeajo vuodelta 1956! Avaa artikkeli tästä |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 27 Elo 2015, 22:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburgin koeajot, vertailut, testit jne. tänne |
Siirsimme vanhat klassikot Youtubeen jotta liikenteemme pysyy kurissa. Tässä uusi linkki ATV:n ensimmäiseen koeajoon. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 27 Elo 2015, 22:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburgin koeajot, vertailut, testit jne. tänne |
Kymmenen vuotta myöhemmin ATV Autovisionin kulttimainettakin niittänyt Wartburg -esittely sai jatkoa. Jos näitä tehdään kymmenen vuoden välein, niin seuraava tulee ulos 2021?? |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 17 Syys 2015, 23:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburgin koeajot, vertailut, testit jne. tänne |
Foorumilaisten Warret Klassikoissa! Avaa juttu tästä |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 27 Syys 2015, 00:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburgin koeajot, vertailut, testit jne. tänne |
Vuoden 1976 TM:n vertailussa viisi vähiten kallista Avaa juttu tästä |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 06 Kesä 2016, 23:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburgin koeajot, vertailut, testit jne. tänne |
Moottorin esittelyssä IFA F8 Avaa juttu tästä |
Kirjoittaja: | Schabowski [ 20 Elo 2016, 13:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburgin koeajot, vertailut, testit jne. tänne |
Tekniikan Maailma 8/1989, sivut 96-105. Jutussa oli arvioitu katsastusmiehen silmin 25 erilaista automallia. Paras oli Toyota Carina 96 vertailupisteellä, heikoin Lada (mallia ei eritelty) 53 vertailupisteellä. Lainaus sivulta 100: Vertailupisteet ovat kaikkien haastatteluun osallistuneiden antamien pisteiden keskiarvo. Siinä jokainen katsastusmies on pannut autot paremmusjärjestykseen. Pistemääriä on pidettävä vain suuntaa antavina. Tuloksien yhteenveto sivuilta 101-105: Toyota Carina, 96 vertailupistettä, 5 tähteä MB 190, 95 vertailupistettä, 5 tähteä Mazda 626, 94 vertailupistettä, 5 tähteä Toyota Corolla, 92 vertailupistettä, 5 tähteä Citroen BX, 85 vertailupistettä, 4 tähteä Audi 100, 84 vertailupistettä, 4 tähteä BMW 316-325, 84 vertailupistettä, 4 tähteä Opel Kadett, 84 vertailupistettä, 4 tähteä Peugeot 205, 81 vertailupistettä, 4 tähteä Peugeot 309, 80 vertailupistettä, 4 tähteä Nissan Sunny, 78 vertailupistettä, 3 tähteä Mazda 323, 78 vertailupistettä, 3 tähteä Volvo 240, 77 vertailupistettä, 3 tähteä Honda Accord, 74 vertailupistettä, 3 tähteä Volvo 340-360, 74 vertailupistettä, 3 tähteä Ford Escort, 74 vertailupistettä, 3 tähteä VW Golf, 73 vertailupistettä, 3 tähteä Ford Sierra, 71 vertailupistettä, 3 tähteä Mitsubishi Colt, 71 vertailupistettä, 3 tähteä Saab 900, 69 vertailupistettä, 2 tähteä Fiat Uno, 66 vertailupistettä, 2 tähteä Nissan Cherry, 60 vertailupistettä, 2 tähteä Wartburg, 56 vertailupistettä, 1 tähti Skoda, 55 vertailupistettä, 1 tähti Lada, 53 vertailupistettä, 1 tähti Lainaus kuvatekstistä sivulta 98: WARREN takavalot tahtovat haalistua ajanmittaan niin, että jarruvalokin vaikuttaa enemmän peruutusvalolta. Lainaus loppuarvostelusta sivulta 105: Wartburg WARRE ruostuu, mutta ei puhkea. Rungollisessa autossa on ruostumiseen himan varaakin. Korin ja rungon liitokset olivat aikaisemmin arka kohta. Uusimmissa tätä vikaa ei ole havaittu. Jarruissa on runsaasti ongelmia. Tyypillinen mutta muissa autoissa epätavallinen vika on pitkä jarruvalojen syttymisviive. Kevyemmässä jarrutuksessa jarruvalo ei välttämättä syty aina ollenkaan. Lisäksi lyhdyn punainen väri haalistuu melko nopeasti, jopa vuodessa. Jarrut täristävät ja ottavat kiinni epätasaisesti. Jarruletkut murtuvat aikaisessa vaiheessa. Käsijarrun nuppi jää sisään ja tulee vain kolistelemalla ulos. Kaikki suojakumit ovat erikoisen haurasta tavaraa. Niiden murtumiseen ei tarvita edes huippupakkasia. Tuulilasinpyyhkimissä on usein toimintahäiriöitä. Ne pysähtyvät näkökenttään tai pyyhkivät vajaan alueen. Muoviset käyttövivut ohjauspylväässä katkeilevat ja niitä on käsiteltävä erityisen varovasti. Pakoputki kestää pitkään, koska saa öljyvoitelun, mutta se tahtoo ajanmittaan tukkeutua. 56 vertailupistettä, yksi tähti |
Kirjoittaja: | Schabowski [ 20 Elo 2016, 13:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburgin koeajot, vertailut, testit jne. tänne |
Tekniikan Maailma 8/1989, sivut 90-94. Käyttöohjevertailussa oli mukana myös Wartburg. Loppuarvosana 3 tähteä ja 72 pistettä. (Kirjoittamista tulee niin paljon, että voisi olla viisainta skannata tämä artikkeli, mutta minulla ei ole siihen sopivaa laitetta.) Sivuja Wartburgin ohjekirjassa oli 68 kappaletta ja arvosanat vaihtelivat 4:n ja 10:n välillä. Mutta ohjekirja ei ollut huono, esimerkiksi Cadillac sai lopputulokseksi 59 pistettä yhdessä Chrysler GS Turbo II:n kanssa. |
Sivu 7/9 | Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |