Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Trabantin räjäytyskuvat / läpileikkauskuvat
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=11047
Sivu 1/3

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 09 Marras 2017, 23:39 ]
Viestin otsikko:  Trabantin räjäytyskuvat / läpileikkauskuvat

Kuva

Avaa suurennos tästä




Kuva

Avaa suurennos tästä




Kuva

Avaa suurennos tästä




Kuva

Avaa suurennos tästä

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 10 Marras 2017, 11:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Trabantin räjäytyskuvat

Kuva

Avaa suurennos tästä

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 10 Marras 2017, 18:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Trabantin räjäytyskuvat

Moottorihan on suurinpiirtein sama Wartburgissa kuutiotilavuutta lukuunottamatta. Poikkeuksena Volkkareihin 1-kurkkuinen lisenssi-Weber.

500-koneen piirroksissa havainnollistettu kiertoluistiventtiilin toiminta kampikammiossa. Tällaista ratkaisua ei muissa 2-tahtiautoissa tainut olla. Muissa 2-tahtisissa tätä kyllä käytettiin. Kuvassa on myös nähtävissä vetoakselien sisäpään "rättinivelet", jotka taisivat olla vain näissä 500-koneisten laatikoissa. 601-tyypeissä sitä ei enään ollut, mutta oliko 600-kuutioisissa P60-malleissa? Tällainen vaihteisto löytyy Kouvolan traktoripurkaamolta.

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 10 Marras 2017, 20:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Trabantin räjäytyskuvat

Onko kampiakselissa kahdet laakerit sylinterien välillä?

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 11 Marras 2017, 16:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Trabantin räjäytyskuvat

On. Kaasutin on kampikammion kyljessä ja haarautuu kampiakselin limppujen välissä luistiventtiileille.

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 11 Marras 2017, 21:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Trabantin räjäytyskuvat

Voitaisiin uskoa että moottori on rakennettu kahdesta yksisylinterimoottoreista. Todennäköisempää ilmajäähdytysrimat tekevät sylintereiden etäisyys niin pitkä, että kahdet keskirunkolaakerit ovat tarpeelliset.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 12 Marras 2017, 11:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Trabantin räjäytyskuvat

Kaasutin on kampiakselin tasossa ja kampiakselilla on oltava tilaa imukanaville.

https://www.google.fi/search?q=trabant+ ... kU72LLtgyM:

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 12 Marras 2017, 11:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Trabantin räjäytyskuvat

Suurin piirtein sama, noh, yhteistä vaan 2-T:suus. Warren kone mm. mäntäohjattu, Trabi sen sijaan luistiohjattu. Erot jäähdytystavassa. Periaatteessa siis samaa, kuin esim. moottorisahassa.. :)

Kirjoittaja:  pyhimys [ 12 Marras 2017, 14:14 ]
Viestin otsikko:  Re: Trabantin räjäytyskuvat

vanhawarristi kirjoitti:
Suurin piirtein sama, noh, yhteistä vaan 2-T:suus. Warren kone mm. mäntäohjattu, Trabi sen sijaan luistiohjattu. Erot jäähdytystavassa. Periaatteessa siis samaa, kuin esim. moottorisahassa.. :)

Suurin piirtein sama taisi olla kuitenkin viittaus tuohon 4 tahti koneen kuvaan.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 13 Marras 2017, 13:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Trabantin räjäytyskuvat

Kuva

Avaa suurennos tästä

Sivu 1/3 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/