Wartburg & Trabant Forum http://www.warreteam.com/forum/ |
|
Trabantin räjäytyskuvat / läpileikkauskuvat http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=11047 |
Sivu 1/3 |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 09 Marras 2017, 23:39 ] |
Viestin otsikko: | Trabantin räjäytyskuvat / läpileikkauskuvat |
![]() Avaa suurennos tästä ![]() Avaa suurennos tästä ![]() Avaa suurennos tästä ![]() Avaa suurennos tästä |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 10 Marras 2017, 11:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin räjäytyskuvat |
![]() Avaa suurennos tästä |
Kirjoittaja: | Toveri Sladimir [ 10 Marras 2017, 18:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin räjäytyskuvat |
Moottorihan on suurinpiirtein sama Wartburgissa kuutiotilavuutta lukuunottamatta. Poikkeuksena Volkkareihin 1-kurkkuinen lisenssi-Weber. 500-koneen piirroksissa havainnollistettu kiertoluistiventtiilin toiminta kampikammiossa. Tällaista ratkaisua ei muissa 2-tahtiautoissa tainut olla. Muissa 2-tahtisissa tätä kyllä käytettiin. Kuvassa on myös nähtävissä vetoakselien sisäpään "rättinivelet", jotka taisivat olla vain näissä 500-koneisten laatikoissa. 601-tyypeissä sitä ei enään ollut, mutta oliko 600-kuutioisissa P60-malleissa? Tällainen vaihteisto löytyy Kouvolan traktoripurkaamolta. |
Kirjoittaja: | Warre 1000 [ 10 Marras 2017, 20:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin räjäytyskuvat |
Onko kampiakselissa kahdet laakerit sylinterien välillä? |
Kirjoittaja: | Toveri Sladimir [ 11 Marras 2017, 16:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin räjäytyskuvat |
On. Kaasutin on kampikammion kyljessä ja haarautuu kampiakselin limppujen välissä luistiventtiileille. |
Kirjoittaja: | Warre 1000 [ 11 Marras 2017, 21:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin räjäytyskuvat |
Voitaisiin uskoa että moottori on rakennettu kahdesta yksisylinterimoottoreista. Todennäköisempää ilmajäähdytysrimat tekevät sylintereiden etäisyys niin pitkä, että kahdet keskirunkolaakerit ovat tarpeelliset. |
Kirjoittaja: | Toveri Sladimir [ 12 Marras 2017, 11:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin räjäytyskuvat |
Kaasutin on kampiakselin tasossa ja kampiakselilla on oltava tilaa imukanaville. https://www.google.fi/search?q=trabant+ ... kU72LLtgyM: |
Kirjoittaja: | vanhawarristi [ 12 Marras 2017, 11:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin räjäytyskuvat |
Suurin piirtein sama, noh, yhteistä vaan 2-T:suus. Warren kone mm. mäntäohjattu, Trabi sen sijaan luistiohjattu. Erot jäähdytystavassa. Periaatteessa siis samaa, kuin esim. moottorisahassa.. ![]() |
Kirjoittaja: | pyhimys [ 12 Marras 2017, 14:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin räjäytyskuvat |
vanhawarristi kirjoitti: Suurin piirtein sama, noh, yhteistä vaan 2-T:suus. Warren kone mm. mäntäohjattu, Trabi sen sijaan luistiohjattu. Erot jäähdytystavassa. Periaatteessa siis samaa, kuin esim. moottorisahassa.. ![]() Suurin piirtein sama taisi olla kuitenkin viittaus tuohon 4 tahti koneen kuvaan. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 13 Marras 2017, 13:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin räjäytyskuvat |
![]() Avaa suurennos tästä |
Sivu 1/3 | Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |