Wartburg & Trabant Forum http://www.warreteam.com/forum/ |
|
Trabantin koeajot, vertailut, lehtileikkeet jne. tänne http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=11022 |
Sivu 2/5 |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 30 Loka 2017, 14:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin koeajot, vertailut, lehtileikkeet jne. tänne |
Trabant Kombi vuodelta 1963 Katso suurennos tästä |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 02 Marras 2017, 16:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin koeajot, vertailut, lehtileikkeet jne. tänne |
Artikkeli vuodelta 1961 sisältää ainakin Trabin kulutuslukemia. Avaa juttu tästä |
Kirjoittaja: | warremies [ 11 Marras 2017, 22:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin koeajot, vertailut, lehtileikkeet jne. tänne |
https://www.is.fi/autot/art-2000005442648.html |
Kirjoittaja: | hara [ 12 Marras 2017, 07:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin koeajot, vertailut, lehtileikkeet jne. tänne |
Jotenkin häiritsee tuo lehtikirjoittelu DDR-autoista...toimittajat tms. ovat varustautuneett vahvoilla ennakkoluuloilla ja essonpaarin tiedoilla. Jos ottaa jonkun 60-luvun pikkuauton, ihan minkä vaan, jota ei ole kunnostettu edes, niin onhan ne kamalia. Ihan uusi tieto minulle, että Trabantissa on neuvostoliittolaisia osia ....Mossesta ja jopa Belaruksesta olen löytänyt ddr:läiset valot ja 140 sarjan Volvoista montakin osaa DDR:stä... . |
Kirjoittaja: | Toveri Sladimir [ 12 Marras 2017, 11:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin koeajot, vertailut, lehtileikkeet jne. tänne |
Väritetyillä jutuilla saadaan ihmiset kiinnostumaan aiheesta, mutta onhan tuollainen ylilyönti jotenkin kohtuutonta. En nyt väitä, että Trabant jotenkin huippuauto olisi ominaisuuksiltaan, mutta jotain rajaa kuitenkin. Ammattitaitoinen omistaja ja toimittaja saisi jutusta kiinnostavan ihan jo rehellisesti kirjoitettuna. "Ennen auton käynnistämistä konepelti on avattava ja bensiinihana käännettävä auki". Ei sitä "konepahvia" tarvitse avata pensahanan takia, kun vipu on apukuskin jalkatilassa. "Ajovalot välkkyvät laiskasti parikymmentä sekuntia, ennen kuin suostuvat pysymään päällä. Sähköviat ovat Trabantille tyypillisiä." Jotain vikaa jossain. Sähkölaitteita on minimaalisen vähän. Sähkövikojen tyypillisyys kuuluu muihin merkkeihin. "Suomessa on ajoneuvoliikennerekisterin perusteella vain yksi liikennekäytössä oleva Trabant. Malliksi on merkitty P-601 VAN". Museoautot eivät varmaankaa kuulu tähän luetteloon ja tarkastelu tehty varmaankin talvella. "Vaimo ei suostu tulemaan kyytiin. Vanhin poika sanoo, että tämä on noloa". Tämä ei ole heidän elämässään ainoa ongelma. "Ei se tästä ainakaan huonommaksi voi mennä. Mopoauto, joka on valmistettu Itä-Saksassa neuvostoliittolaisista osista". Tiedän paljon huonompiakin autoja, Neuvostoliittolaisia osia en ole vielä Trabantista löytänyt. "Sisätilojen äänenvoimakkuus voi nousta 70–80 desibeliin. Ajettaessa duroplast-osat rämisevät ja pakokaasu haisee". No onpa hiljainen yksilö, aivan nykyautojen tasoa ja alle 70 db:llä ehdottomasti aikakautensa hiljaisin! Toisaalta kirjoittaja kuulee pahvinkin rämisevän. Pakokaasut haisevat vielä Euro-6 autoissakin. "Auto on kesällä kuuma, eikä talvella voi ajaa. Duroplast ei nimittäin kestä pakkasta". Miksi Duroplast ei kestä pakkasta? "Ei näissä ole ajo-ominaisuuksia. Aika letkuja nämä ovat. Ratista kannattaa pitää kiinni". Ajo-ominaisuuksiltaan aikansa pikkuautojen kärkeä, ei kai näillä muuten ralleissa olisi pärjätty. Ratista kannattaa pitää kiinni Trabantissakin. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 12 Marras 2017, 15:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin koeajot, vertailut, lehtileikkeet jne. tänne |
Jutun video on ainakin ihan helmi ja kyseessähän on ryppyotsaton myyntipuhe! Täällä rupesi taas Rapanttikuume nousemaan. |
Kirjoittaja: | hara [ 12 Marras 2017, 20:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin koeajot, vertailut, lehtileikkeet jne. tänne |
"Vaimo ei suostu tulemaan kyytiin. Vanhin poika sanoo, että tämä on noloa". Tämä ei ole heidän elämässään ainoa ongelma. |
Kirjoittaja: | santtuvaari [ 12 Marras 2017, 20:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin koeajot, vertailut, lehtileikkeet jne. tänne |
Mä olin 2002 Lausiz-rallissa. Yleiskilpailun voittaja ajoi Mitsubishi Protonilla ja kakkonen Audi A2:lla kolmas oli Trabant p800. Sitten olikin jo toista minuuttia väliä seuraaviin ja mukana oli sentään paljon vanhoja B-ryhmäläisiäkin mm.Siberan entinen tehdas Skoda. Varovaisten utelujen seurauksena olisi viivalle valmiit ja jopa kilpailukykyiset Trabantit irronneet siinä 2500-3500€ haarukassa. Jälkeenpäin on helppoa olla viisas........ |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 07 Joulu 2017, 14:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin koeajot, vertailut, lehtileikkeet jne. tänne |
Trabant 601 vuodelta 1963 Avaa juttu tästä |
Kirjoittaja: | warremies [ 07 Joulu 2017, 18:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Trabantin koeajot, vertailut, lehtileikkeet jne. tänne |
Trabant 601 vuodelta 1963 Menikö vuosi oikein? Tekstissä sanotaan, että "sytytyksen säätymisjärjestelmästä kerroimme jo numerossa 2/1964" |
Sivu 2/5 | Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |