Schabowski kirjoitti:
Sain sattumalta käsiini Are-yhtymän historiikin vuosilta 1924-1984. Ajattelin kirjoittaa tänne kirjassa olevat Wartburgin myyntimäärät. Vaikka sähkötoiminta oli ja on Arella kotimaan- ja maailmanlaajuista, tehtiin autokauppaa käsittääkseni vain Jyväskylässä.
Kirjassa todetaan sivulla 115 seuraavasti: Vuoden 1980 marraskuussa Are neuvotteli valmiiksi Haka-Auton kanssa japanilaisen Mazdan ja itäsaksalaisen Wartburgin edustuksen, joka oli Jyväskylässä Velj. Strömberg Ky:llä. Myynti alkoi maaliskuun 1. päivänä 1981. Oy Ford Ab edellytti suostuessaan rinnakkaismerkkien edustukseen, että Fordien markkinaosuus ei saa laskea ja että uusilla merkeillä on oma johto ja myyntitila. Mazdan ja Wartburgin kauppaa varten Aren vaihtoautohallista tehtiin niiden liike Puistoauto.
Kuvatekstin perusteella tehtävän päättelyn mukaan Puistohalli toimi uusien Wartburgien myymälänä vuodet 1981-1984. Toisen kuvan ja kuvatekstin perusteella voi taas todeta, että vuoden 1985 helmikuussa automyynti siirtyi toisiin tiloihin Arelan alueelle pois kaupungin ydinkeskustasta.
Tilastoja:
Vuosi, Mazda, Wartburg
1981, 73, 37
1982, 227, 46
1983, 252, 23
1984, 331, 20
1985, 405, 11
Kirjassa ei ole muiden vuosien myyntitilastoja. Voisi sanoa, että alkuperäiset 1980-luvun alkupuolen X-kilpiset Wartburgit ovat olleet aikoinaan varsin harvinaisia. On myös jotenkin yllättävää, että myyntimäärät laskivat prosentuaalisesti noinkin paljon 1980-luvun aikana.
Kuvassa vientimääriä 1956 -1964 ja samaan aiheeseen liittyen Schabowskin muinoin kaivamia myyntimääriä myöhemmiltä vuosilta.